Bilbasen Forum
Sjov og meget generaliserende læsning
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
30-11-2009 kl. 16:46
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
30-11-2009 kl. 18:52
Men fair nok, vi kan jo ikke have samme smag alle sammen. Og så er der jo lige det med økonomien og biler her i landet.
Men nogen gange kan man godt se typen til de forskellige biler, så det er ikke helt skævt....
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
01-12-2009 kl. 09:40
Men det er næsten blevet politisk ukorrekt ikke at være vild med Audi.
Og ligefrem at sige noget negativt om Audi, er jo næsten lige så politisk ukorrekt som at tale negativt om Obama.
Et eksempel er da de undelige diode-streger i forlygterne på f.eks. A5.
Det er da for grimt.
Men det bliver jo aldrig sagt, for det er jo en Audi, hvilket er lig med god smag.
Forestil jeg lige, at det ikke var Audi, der var kommet med de dioder, men f.eks. Kia Magentis.
De ville være blevet svinet til i den samlede presse for at være popsmarte og T Hansen-agtige.
Men når Audi gør det, er det bare så fedt.
En Audi kabine føles lækker. Ingen tvivl om det.
Materialerne har en lækker følelse, som ikke findes bedre andre steder.
Men at den skulle være standarden for, hvad en lækker kabine er, fatter jeg ikke.
Jeg synes f.eks., at Passat CC's kabine er væsentlig mere lækker end nogen Audi. Og Honda Accord har da en kabine, som udstråler meget mere sport og individualitet.
_________________
Noget helt andet er så, at man ofte beskriver Audi-købere, som bilkendere, som virkelig har tænkt over deres bilvalg.
Det er måske nogen gange tilfældet, men absolut ikke altid.
Audi er for mange "det sikre valg".
Hvis du vælger Audi, kommer du aldrig til at skulle forsvare dit valg.
Det er bilverdenens svar på et Tag Heuer ud - ikke at det er dårligt.
Ikke så dyrt og prangende som et Rolex.
Ikke så individuelt som et Breitling.
Men heller ikke value for money som et Seiko.
Profil slettet
01-12-2009 kl. 17:01
Profil slettet
01-12-2009 kl. 19:32
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
02-12-2009 kl. 00:07
Audi sælger et brand.
Audi sælger prestige.
Audi sælger drømme.
Audi sælger ambitioner.
Men biler? Den kan ikke noget Opel ikke kan, den ligner ikke noget alfa ikke ligner, og den holder ikke bedre end så meget andet som er lavet af stål og aluminium.
I køber et billede, kære Audi ejere. Den er det i gerne vil signalere, og det i søger af accept fra omverdenen.
Blot for at definere. og glem nu alt om svar med Ekstra-blads retorik, og høner og æg i stride strømme. Jeg kan også købe Audi om jeg ønsker, men finder ikke den form for signal værdi særligt spændende. Jeg bor heller ikke i Parcelhus, eller patricier villa, og jeg er heller ikke 26 år og arbejder som butikschef hos Telia :-)
Profil slettet
02-12-2009 kl. 13:58
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
02-12-2009 kl. 20:55
Det er lidt som at sammenligne Armani med Rolex - i ur retorikken altså.
Armani er for dem der gerne vil men ikke kan, Rolex er for dem der kan og vil og forøvrigt gør det mest for at genere dem der går med Armani ure :-)
Sidst rettet: 2/12-09