Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sjov og meget generaliserende læsning

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

30-11-2009 kl. 16:46

Hvis man ellers gider at klikke sig igennem samtlige 45 undersider, som dog hver sær kun indeholder få liniers tekst (og nogle forkerte billeder), så er det faktisk meget sjov læsning. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at forfatteren har ret et langt stykke hen af vejen, selvom det selvfølgelig er meget generaliserende. http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/hvad-siger-din-bil-om-dig Det der irriterer mig mest ved denne artikel, og rigtig mange andre iøvrigt, er den evige påstand om, at alle egentlig helst vil køre i Audi, hvis de da havde råd. Ifølge denne artikel er Audi den eneste rigtige valg, hvis man ikke er totalt bonderøv, bil-ignorant eller pensionist. Hold nu op med den evige "slikken røv" på Audi. Der findes altså andre bilmærker derude, som har mindst lige så meget at byde på. Men bortset fra Audi-omtalen, er det nu meget sjov læsning.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

30-11-2009 kl. 18:52

Ja det er uden tvivl ikke alle der har Audi højest på ønskelisten. Mange kan slet ikke fordrage dem.
Men fair nok, vi kan jo ikke have samme smag alle sammen. Og så er der jo lige det med økonomien og biler her i landet.

Men nogen gange kan man godt se typen til de forskellige biler, så det er ikke helt skævt....

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

01-12-2009 kl. 09:40

Jeg mener skam ikke, at Audi er dårlige biler.
Men det er næsten blevet politisk ukorrekt ikke at være vild med Audi.
Og ligefrem at sige noget negativt om Audi, er jo næsten lige så politisk ukorrekt som at tale negativt om Obama.

Et eksempel er da de undelige diode-streger i forlygterne på f.eks. A5.
Det er da for grimt.
Men det bliver jo aldrig sagt, for det er jo en Audi, hvilket er lig med god smag.

Forestil jeg lige, at det ikke var Audi, der var kommet med de dioder, men f.eks. Kia Magentis.
De ville være blevet svinet til i den samlede presse for at være popsmarte og T Hansen-agtige.
Men når Audi gør det, er det bare så fedt.

En Audi kabine føles lækker. Ingen tvivl om det.
Materialerne har en lækker følelse, som ikke findes bedre andre steder.
Men at den skulle være standarden for, hvad en lækker kabine er, fatter jeg ikke.
Jeg synes f.eks., at Passat CC's kabine er væsentlig mere lækker end nogen Audi. Og Honda Accord har da en kabine, som udstråler meget mere sport og individualitet.

Noget helt andet er så, at man ofte beskriver Audi-købere, som bilkendere, som virkelig har tænkt over deres bilvalg.
Det er måske nogen gange tilfældet, men absolut ikke altid.

Audi er for mange "det sikre valg".
Hvis du vælger Audi, kommer du aldrig til at skulle forsvare dit valg.

Det er bilverdenens svar på et Tag Heuer ud - ikke at det er dårligt.
Ikke så dyrt og prangende som et Rolex.
Ikke så individuelt som et Breitling.
Men heller ikke value for money som et Seiko.

Profil slettet

Profil slettet

01-12-2009 kl. 17:01

Om ikke andet, er det da ihvertfald rigtigt, det der står om koreaner-biler !!! Kan I så lære det ??

Profil slettet

Profil slettet

01-12-2009 kl. 19:32

for et indlæg UDEN stavefejl. Det er set før men det er dog sjældent.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

02-12-2009 kl. 00:07

Audi sælger efter min mening ikke biler.
Audi sælger et brand.
Audi sælger prestige.
Audi sælger drømme.
Audi sælger ambitioner.

Men biler? Den kan ikke noget Opel ikke kan, den ligner ikke noget alfa ikke ligner, og den holder ikke bedre end så meget andet som er lavet af stål og aluminium.

I køber et billede, kære Audi ejere. Den er det i gerne vil signalere, og det i søger af accept fra omverdenen.

Blot for at definere. og glem nu alt om svar med Ekstra-blads retorik, og høner og æg i stride strømme. Jeg kan også købe Audi om jeg ønsker, men finder ikke den form for signal værdi særligt spændende. Jeg bor heller ikke i Parcelhus, eller patricier villa, og jeg er heller ikke 26 år og arbejder som butikschef hos Telia :-)

Profil slettet

Profil slettet

02-12-2009 kl. 13:58

Jeg er fejlfri - også hvad den nævnte sætning angår. Ved ikke hvornår du er født, sandsynligvis i går, men kommasætning har i mange år været VALGFRIT - spørg evt. din dansklærer fra hjælpeklassen.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

02-12-2009 kl. 20:55

Mit spørgsmål er blot, hvad betaler du for? Audi er jo en standard leverpostejs bil med et drengerøvs image omgæret af wannabe motorsport og lav IQ. Den forsøger at snuse til sin storebror Porsche og til den røde mester - det viser de jo selv - men de kommer aldrig derop, for Audi er hvermandseje som kan stå bag en ligusterhæk i november uden at nogen gider så meget som løfte et øjenbryn. Jeg har ingen personlige aversioner mod noget varemærke, men vil ikke betale overpris for et navn som ikke kan bæres af andet end navnet selv - så meget "no brainer" er jeg ikke Hr. Butikschef :-)

Det er lidt som at sammenligne Armani med Rolex - i ur retorikken altså.

Armani er for dem der gerne vil men ikke kan, Rolex er for dem der kan og vil og forøvrigt gør det mest for at genere dem der går med Armani ure :-)

Sidst rettet: 2/12-09