Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sænkning af mondeo

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-03-2010 kl. 15:44

Det drejer sig om sænkning af en ford mondeo v6. Skal jeg montere en original st 220 undervogn ?? har set sænknings sæt til mondeo hvor det hedder 25mm og 40mm , det må vel vel være for og bag. hvorfor sænker man ikke lige fordelt ?? er det pga karrossens karrakter?? . Kan jeg nøjes med fjedere eller skal jeg have støddæmper også? Vil dog gerne beholde en del af komforten. har hørt man kan få sænknings sæt hvor komfort ikke ryger sig en tur, men hvilke ved jeg ikke ?? Vil Gerne gøre det helt rigtige. Skal have 18' st 220 fælge på mv. mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

08-03-2010 kl. 16:37

Hej

Den mondeo jeg havde var sænket 30 eller 40 mm. og havde 18" st220 fælge på. Dog ved jeg ikke om det kun var sænkningsfjedre eller om støddæmperne og var skiftet. Men tror kun de var fjedrene.

Prøv evt at høre ford hvad det er for nogle fjedre de bruger normalt. Mener det er et rimeligt kendt mærke.

Den var på ingen måde ukomfortabel, snarere tværtigmod. Jeg følte at det var det perfekte kompromis mellem komfort og præstationer.
Og så ser det jo hammergodt ud.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

08-03-2010 kl. 20:50

tak for svaret. ja jeg må vist spørge ford om hvilke ting de bruger til dette. Men syns det er svært at se om det skal være 30 eller 40mm.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-03-2010 kl. 20:07

Hej Jannik

Det ser ud til at du ved en masse om det her, og det er da rart med kvalificeret hjælp. Det forholder sig sådan at jeg lige har købt en mondeo 2,5v6. bilen som sådan er rigtig pæn. Sad og kiggede på en mondeo st 220 på nettet og syns den var flot og lidt sporty at se på. OG NEJ jeg skal selvfølgelig ikke køre ræs. Men skulle alligevel have nye sommer dæk, og så bestilte jeg nogle originale st 220 fælge 18' til bilen, men kunne godt se at der var lidt meget luft imellem dæk og skærm. St 220 er ikke sænket voldsomt, men dog mere end en almindelig mondeo som min, så det er looket jeg er ude efter uden at den står helt nede i asfalten. Jeg er jo efterhånden en halv gl mand, men kan da godt li at det ser bare lidt sporty ud. men måske kan 30-35mm eibak gøre det

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-03-2010 kl. 20:09

30-30 siger du.....Der var vel ikke mere luft fra dæk til forskærm end der var bag på??

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-03-2010 kl. 20:38

prøver lige at sætte et link ind her så i kan se ca sænkning ..........

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=de&id=122357565&pageNumber=1&tabNumber=2

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

11-03-2010 kl. 09:52

Jeg fik min Mondeo st.car sænket med 40/40 mm.
Det så hamrende godt ud til bilen og påvirkede ikke komforten betydeligt. Dog skulle man lige køre lidt mere forsigtigt over vejbump efter sænkningen.

Desværre havde det værksted, som sænkede bilen for mig, overset, at bilen havde niveauregulerende støddæmpere i bag, så da den var monteret med de nye fjedre og de originale støddæmpere, var den meget højere i bag end i for - den lignede nærmest en dragster-st.car.
Så fik den nye støddæmpere og alt var perfekt.

Mine fjedre var uorginale men dog tüv-godkendte fjedre af et ukendt mærke, som jeg ikke kan huske navnet på, men de fungerede perfekt.
Desuden kørte jeg med 17" alu fra bigwheels.dk, som var designet som en ret "lukket" model. Det så sku godt ud til bilen, synes jeg.