Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sænkning af Ford Mondeo 2,5 V6

Profil slettet

Profil slettet

25-08-2007 kl. 18:09

Hej Jeg påtænker at få foretaget en sænkning af en Ford Mondeo 2,5 V6 Årg. 11/2005. Den er pt. monteret med 7,5x16 alufælge (205/55/16) I givet fald regner jeg med, at det skal være den "standard"-sænkning man kan få lavet på et aut. Fordværksted dvs. det giver vel ca. 30-40 mm. Jeg vil jo gerne bibeholde komfort og køreegenskaber, som de er nu - så hvis undervognen bliver uforholdsmæssigt mere "hård" end den er nu, eller det resulterer i mere hjulstøj eller lign. er jeg ikke sikker på, at den skal sænkes. Det vil derfor glæde mig, at høre fra nogen - hvis de måtte have erfaring med sænkning af netop en sådan Ford Mondeo (MKIII)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-08-2007 kl. 12:03

Jeg fik sænket min Mondeo st.car årg. 2003, og det havde en positiv indvirkning på køreegenskaberne og især på sidevindsfølsomheden.
Der ud over så det hamrende godt ud.
Sådan en Mondeo st.car serutroligt lang og flad ud, når den bliver sænket 30-40 mm.

Jeg købte mit sænkningssæt på nettet og fik det monteret på et lokalt værksted.
I starten valgte jeg at beholde de originale støddæmpere, men det kan ikke anbefales, så det måtte jeg gøre om.
Man kan købe et sæt med fjedre og støddæmpere til en fornuftig pris på nettet, og det er såmænd sikkert nok, hvis de bare er godkendte.

Eneste problem ved sænkningen var, at vejbump slog meget hårdt igennem i bilens bagende - dvs. farten skulle meget langt ned over vejbump.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg