Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Saab 9-5 2,3
Profil slettet
28-10-2007 kl. 09:34
Har kig på en Saab 9-5 2,3. Har generelt kun hørt rosende ord om svensken, men er der grund til bekymring hvis den har kørt over 300.000 km. men har fuld servicebog? Er turboen ved at være færdig eller kan den sagtens klare mange flere kilometer?
Profil slettet
28-10-2007 kl. 09:58
Hej.. Har set en del turboer der er gået allerede ved 150-200000km, så se efter om der kommer blå røg ud af udstødningen.. hvis der gør er turboen ved at gå..
Profil slettet
28-10-2007 kl. 10:57
okay. Hvordan med selve motoren? der er ikke den store grund til bekymring?
Henrik M.
bruger siden
20-02-2005
28-10-2007 kl. 11:42
Generelt er det en stærk bil. Men det er extremt(!) vigtigt, at servicebogen er udflydt til punt og prikke. Årsagen hertil er, at motorerne i Saab 9-5 kan lide af oil sludge p.g.a. en mindre konstruktionsfejl i motoren. Der er derfor lavet flere forskellige opdateringskits af Saab for at afhjælpe problemet.... det seneste kit er nr. 6 og skulle afhjælpe problemet rimelig fint. Hvis man vil afhjælpe problemet yderligere skifter man olie for hver 10.000 km., og anvender kun 0W40 fuldsyntetisk! Saab har på alle biler med fuld servicebog givet en speciel 8-års motorgaranti!
Du kan læse meget meget mere om dette oil sludge problem på:
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml
Held og lykke med købet.
Du kan læse meget meget mere om dette oil sludge problem på:
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml
Held og lykke med købet.
Profil slettet
28-10-2007 kl. 13:19
som henrik m siger brug kun 0w40 mobil one.. det med motorgarantien er op til 200000 km, og det er kæderne der kan blive skiftet på garantien. Har ikke set nogen kæder der er sprunget endnu, men de bliver for længe, og så lyder motoren forfærdeligt.. tjek også bagbrosbøsninger, da de også har det med at gå i stykker, men det er en generel fejl de har.. Ellers en dejlig vogn...