Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Rystende rat i ny bil.

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2010 kl. 13:29

Hej Har et problem med min bil (polo fra januar i år ). Den ryster i rattet ved hastighed på ml 80 og 100 km/t. Udover det trækker den til højre. Jeg har tjekket dæktrykket hvilket er det mine bil evner strækker sig til. Det var som det skulle være. Så jeg kørte forbi forhandleren som var sikker på det var noget med en kantsten. Så han foreslog en afbalancering og muligvis en 4 punkts udmåling = 2500 kr. Vi kører på dæk og alufælg købt hos forhandleren, dem har vi kørt med ca 2 mdr. Vi har ikke været oppe på en kantsten og der er heller ikke nogen mærker hverken i dæk eller fælg. Så nu er jeg lidt i tvivl mht hvad der kan være galt og hvad garantien siger. Vi har netop købt ny bil for ikke skulle ha en masse udgifter på den konto. Skal nævnes at forhandleren har været ret firkantet mht andre ting der har været et problem. Imponerende så stor forskel der kan være før og efter bilkøb. Men sådan er det nok bare. Nogen der har et bud på hvad problemet kan være og om det er noget jeg selv skal bekoste. På forhånd tak

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

06-07-2010 kl. 15:45

En ny bil skal ikke ryste i rattet. Din garanti skal dække dette. Forelæg det for forhandleren, i første omgang mundtligt, og virker det ikke så skriftligt, og henvis til din rettighed i købeloven. De første 6 mdr er det forhandleren som skal bevise at det skyldes din fejl.

Profil slettet

Profil slettet

08-07-2010 kl. 18:04

Hej

Tak for jeres svar.
Det skal lige nævnes at det ikke er smc biler vi har købt hos. Jeg har læst en del herinde inden bil køb og kunne godt se jeg skulle holde mig fra smc.
Vi har i dag været hos et rigtigt godt vw service værksted i ballerup. Der var en rigtig god kundeservice og de havde tid til at lytte og køre med på en prøve tur. De kunne også hurtigt konstatere at det er et af fordækkene det er galt med. Men da det er eftermonteret ekstra udstyr skal vi reklamere hos den forhandler vi har købt bil samt dæk og fælge af.
Så der kørte vi straks op.
De skulle så lige ha en med ud at køre så de også kunne se rattet rystede og bilen trak skævt. Så nu har vi fået en tid om 14 dage, før havde de ikke tid. Det tager åbenbart rigtigt lang tid at afbalancere 2 fordæk :-)
Men tak for jeres svar.

Profil slettet

Profil slettet

09-07-2010 kl. 12:12

Personligt har jeg aldrig - aldrig - haft noget at udsætte på den behandling jeg har fået hos SMC-biler på Amager. Tværtimod. De har altid været proaktive og informeret inden de udførte arbejder. Stillet lånebil til rådighed o.m.a.
Oplevelsen af service og/eller behandlingen man får opleves forskelligt af den enkelte.
Fortæl SMC hvis du har været utilfreds så de kan rette evt. fejl og fortæl andre om dine positive oplevelser.