Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Røg/os fra Mondeo diesel

Ole Tietze

Ole Tietze
bruger siden
18-03-2007

19-06-2009 kl. 15:28

Jeg er den lykkelige ejer af en Mondeo 2,2 TDCI fra 2005. Jeg har nu kørt 20.000 km i den. Jeg har lige haft den til det store service 120.000 km ved Ford i Flensburg - hvor bl.a. diverse filtre blev skiftet. Mit problem er dog at jeg synes at den ryger meget når jeg lige starter den på en kold motor (blå/hvidlig røg) som dog forsvinder efter de første par sekunder. Samt når jeg accelere kraftig synes jeg også at der kommer en del grålig røg. Ford fandt ikke noget der var galt med motoren. Så mit spørgsmål er om det er normalt at TDCI gør dette (det er første gang at jeg har en diesel motor). Skal den eventule have en rigtig motorrensning (evt. noget med Bell-add?) - eller skal jeg tilsætte noget til dieselen - eller??? Mvh Ole T. Sidst rettet: 19/6-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

19-06-2009 kl. 19:01

Du skal sandsynligvis til at spare sammen til 4 nye dyser. Det er meget normalt at dyserne bliver slidt på en Ford, og er en forholdsvis dyr affære.
Du kan evt. starte med at prøve en gang dyserens.

Ole Tietze

Ole Tietze
bruger siden
18-03-2007

20-06-2009 kl. 07:06

4 nye dyser - ja det lyder jo dyrt :-). Men hvordan kontroller man om det nu er nødvendigt - er det ikke noget Ford ser efter ved et service eftersyn? (den har jo lige været til eftersyn).

Hvor ofte/eller hvor lang tid, skal man regne med at dyser holder. Jeg har set lidt rundt på nettet her efterfølgende - og kan se at der er nogen som siger mellem 150.000 - 175.000 km, er det rigtigt?

Men det kan godt være at jeg prøver en gang dyserens i første omgang :-)

Flemming Engelsmann

Flemming Engelsmann
bruger siden
06-01-2004

20-06-2009 kl. 09:27

Har en '03 VW Touran 1.9 Tdi med godt 250.000 på tælleren. For ca 15.000 km siden begyndte den ene pumpe/dyse enhed at lyde mærkelig og bilen trak ikke ordentligt. En ny koster ca 3.500,- plus moms og montering så vi prøvede Bell Add Diesel Additiv som bl.a. kan købes ved bl.a. Au2Parts. Det hældes i tanken før tankning og der har ikke været problemer siden. :o)