Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
rabat på ny/demo skoda octavia
Profil slettet
22-11-2010 kl. 19:00
er der nogen der har erfaring eller kendskab til hvilke skoda forhandler man får den bedste rabat hos eller den bedste at forhandle med?
Profil slettet
22-11-2010 kl. 19:49
Generelt er der formentligt ingen rabat på selve den nye bil - det er så på ekstra-udstyr der kan opnås rabat.
Kommer du med en bytte-bil får du sikkert ingen rabat (da det jo så er for din byttebil du måske kan få en lidt bedre pris). Hvis din byttebil skal sælges som engro, til en anden bilforhandler - så kan du formentligt få rabat - men engro-prisen for brugte biler er som regel helt i bund.
Kommer du med en bytte-bil får du sikkert ingen rabat (da det jo så er for din byttebil du måske kan få en lidt bedre pris). Hvis din byttebil skal sælges som engro, til en anden bilforhandler - så kan du formentligt få rabat - men engro-prisen for brugte biler er som regel helt i bund.
Dette indlæg blev 22-11-2010 19:50 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
22-11-2010 kl. 19:54
Der er helt klart rabat på en ny bil, også uden ekstraudstyr. Købte en Fabia ambiente 1,6tdi for 3 måneder siden uden ekstraudstyr og fik den ca. 21k under listeprisen (og der tjente han stadig på handlen, dog ikke særlig meget). Det kræver lidt arbejde med at ringe/køre rundt og bruge tilbuddene "mod" de andre forhandlere, der selvfølgelig byder under...
Mit indtryk er at de alle er til at tale med, især når man stiller dem over for et specifikt tilbud/pris som de kan underbyde.
Mit råd er at holde byttebil ude af prisen på den nye. En "byttepris" gør det ofte sværere at se hvilken rabat du har fået, da forhandleren pludselig har to priser at skrue på.
Mit indtryk er at de alle er til at tale med, især når man stiller dem over for et specifikt tilbud/pris som de kan underbyde.
Mit råd er at holde byttebil ude af prisen på den nye. En "byttepris" gør det ofte sværere at se hvilken rabat du har fået, da forhandleren pludselig har to priser at skrue på.
Dette indlæg blev 22-11-2010 20:00 redigeret af dets forfatter.