Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

problemer m peugeot 207 1.6 hdi

Profil slettet

Profil slettet

07-04-2008 kl. 22:21

hej! jeg er den lykkelige (ulykkelige) ejer af en peugeot 207 1,6 hdi næsten ny kørt 5000 nu ca 3mdr gammel . jeg vil bare høre om der nogle som kan gi mig nogle råd. den har været på værksted 3 gange for oliespild ved turbo+topdæksel som så ud til var sprøjtet ud . nu har de endeligt fået den tæt . men nu larmer den + vibrationer i pedaler + gearstang ,er træg i det har en hård motorgang. så var jeg nede med den igen og kørte med en mekaniker som også sagde der var noget galt . nu har de kigget på den og siger den ikke fejler noget .computern siger den ikke fejler noget så fejler den ikke noget.nu har jeg så prøvet 3 andre sidenhen som kørte 10 gange bedre . jeg er bange for at motoren har taget skade. jeg forstår ikke at det skulle være en af de bedste dieselmotorer da min er utrolig støjende+sløv og træg. har i nogle gode råd for hvad jeg skal gøre eller har i været udsat for det samme. mvh den u(lykkelige) peugeot ejer

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-04-2008 kl. 09:47

argh, jeg føler med dig.
Nogle gange skulle man tro at computertesteren udelukkende er til for at mekanikeren kan sige "der er intet i vejen", og så ikke gøre mere ved det. Især når nu en mekaniker lige har sagt at han også synes der er noget galt.

Måske de skulle få sig en ny computer tester ;-)

Hvis ikke du allerede er det, så bliv medlem af FDM, og spørg dem til råds. Det lader til at Peugeot foretrækker at sådan nogle ting skal gå den hårde juridiske vej...

Held og lykke med det. Håber der findes en løsning.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

08-04-2008 kl. 09:56

prøv et andet værksted end det du har brugt hidtil, og kontakt herefter FDM.

Bliv hos dem når de gennemgår bilen, bed dem tage en tur sammen med dig igen, og lad dem forklare hvorfor bilen kører sådan.

Og du skal gøre det nu! det er vigtigt at handle prompte i sådan en situation.

Profil slettet

Profil slettet

08-04-2008 kl. 21:17

hej med alle jer jeg var nede ved fdm for at få en ydelsestest af min 207 1.6 hdi den viste selvfølelig at den ydede det den skulle. og vi kørte en tur og han kunne godt mærke at der var vibrationer i pedaler m mere.men han sagde at det ikke var meget.nu står jeg lige vidt . jeg har kørt en lang tur idag for at være sikker på at der er noget galt.den er meget støjende og banker meget især når jeg kører op ad bakker og den skal yde noget . så jeg tror at der er noget galt med motoren .den kører slet ikke som den har gjort så jeg er i syv sind hvad jeg nu skal gøre. har i nogle bud mvh per