Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 306 2.0 XS årg. 98 hakker

Profil slettet

Profil slettet

07-06-2009 kl. 11:13

Har lige købt en stationcar, hvor den er begyndt ikke at vil tage gas og den "hakker" nogengange i det ved normal kørsel, som om den ikke for noget benzin eller ingen gnist. Den trækker ellers fint nåpr jeg giver gas, men nogengange først 1 - 2 sekunder efter jeg har trådt på speederen. Kan det skyldes Lambdasonden eller tændingsbroen?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2009 kl. 21:52

Jeg fik sat en ny tændingsbro på, og hældte en gang injektion cleaner i tanken. Den kører godt nu. Tak for indlægget

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2009 kl. 08:01

Hakkeriet hjalp med en ny tændingsbro, men kun kort. Det kom igen. Nu gik jeg igang med at skifte tændrør, mapsensor og den fik en rens endnu engang, men ligemeget hjalp. Efter mange eksperters dom, aftalte jeg at komme over til forhandleren og få det tjekket. Jeg havde lige købt den så det skulle bare virke. Inden den lange køretur tjkkede jeg lige olien, og der var for meget på. Jeg tømte en 1/2 liter af og siden har den kørt perfekt. Så en 2.0 XS motor hæld ALDRIG for meget olie på ;-) Utroligt ikk?

Profil slettet

Profil slettet

08-07-2009 kl. 19:19

Hej Helle
Rensevæsken kan købes på tankstationer, og hedder injection cleaner. Skal hældes i tanken sammen med en tankfuld benzin. Min mekanikker har et andet middel, der nok er mere effektiv. Hvis du prøver det fra tankstationen først og det ikke virker, kan jeg spørge min mekanikker om hvad det han bruger hedder...