Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Passat = kvalitet og køreglæde
Jørgen Andersen
bruger siden
13-07-2004
20-03-2008 kl. 10:21
Ang. 2004 VW Passat 1,8 Turbo DK 150 5d
Har haft passat i et par år nu, og kan sige i forhold til alt muligt andet jeg har haft, så er bilen i dette prisleje i en klasse for sig.
Super driftsikker, fantastiske køreegenskaber, lækkert materiale valg indvendig, og sidst men ikke mindst holder de værdien rigtigt godt.
Skal man finde noget bedre, ja så er det vel Volvo, Audi, BMW eller Mercedes ellers er det en sikker vinder.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-03-2008 kl. 11:43
Ja sådan en Passat er en lækker praktisk bil med god plads over det hele. Hvilket jo er lækkert.
MHT motoren vil jeg sige at 1,8 T med de 150 hk er en af de bedste VAG gruppen har brugt. Dog vil jeg på det kraftigste anbefale at give den "Morfar-chippen" så den rammer de der ca 190-195 hk. Det klæder bilen voldsomt, og giver en endnu bedre luksusfornemmelse.
Og giver som regel også en bedre benzin-økonomi hvis den bliver chippet hos de rigtige. (Har hørt om uheldige tilfælde)
Designet udvendigt holder 100% stadigvæk. selvom det stammer fra 1996. Den er tidsløst og stilfuld designet, synes jeg i hvert fald.
Designet indvendigt derimod. hele instrumenetbordet skal være mørkt/sort for at bevare det stilsikre. I 3B-udgaven var det sort. dermed ganske lækkert at se på. Men da den blev faceliftet til 3BG blev det lysnet for meget, og resten blev ikke ordentligt opdateret/Moderniseret, hvilket gør at man kan se at det er en "gammel" bil. Især på de almindelige udgaver med 4 cyl.
Sidst jeg var ude og prøve en Passat 1,8 T med chip, var jeg imponeret over motoren, men var ved at falde i søvn over kabinen. Der var ikke noget spændende over den.
V6´eren ser dog mere exclusive ud.
Ifgl FDM har de heller aldrig sluppet af med alle børnefejlene. Lidt surt...
MHT driftsikkerhed er det jo bare en Tysker.(Kører selv Tysk) Og de halter altså bagud i forhold til japserne. Men køredynamik der vinder tyskerne. Dog er de bedre end Franskmænd/Italienere.
Men i bund og grund en kanon lækker vogn med et hav af muligheder for at gøre den unik. Hvilket jo er et kæmpe plus.
Men der skal altså kastes en læderkabine, orig navi, 18" , en chip og en sænkning efter den. Så er den så også mere lækker end gennemsnitsbilen. Men uden.... ja så bliver den lidt ordinær at se på.
Forresten kan jeg lige informere dig om at hvis du ønsker nogle flere hypper til din bil, kender jeg et firma der kan tilbyde Upgrade-turbo-kit til en fornuftig pris.
MHT motoren vil jeg sige at 1,8 T med de 150 hk er en af de bedste VAG gruppen har brugt. Dog vil jeg på det kraftigste anbefale at give den "Morfar-chippen" så den rammer de der ca 190-195 hk. Det klæder bilen voldsomt, og giver en endnu bedre luksusfornemmelse.
Og giver som regel også en bedre benzin-økonomi hvis den bliver chippet hos de rigtige. (Har hørt om uheldige tilfælde)
Designet udvendigt holder 100% stadigvæk. selvom det stammer fra 1996. Den er tidsløst og stilfuld designet, synes jeg i hvert fald.
Designet indvendigt derimod. hele instrumenetbordet skal være mørkt/sort for at bevare det stilsikre. I 3B-udgaven var det sort. dermed ganske lækkert at se på. Men da den blev faceliftet til 3BG blev det lysnet for meget, og resten blev ikke ordentligt opdateret/Moderniseret, hvilket gør at man kan se at det er en "gammel" bil. Især på de almindelige udgaver med 4 cyl.
Sidst jeg var ude og prøve en Passat 1,8 T med chip, var jeg imponeret over motoren, men var ved at falde i søvn over kabinen. Der var ikke noget spændende over den.
V6´eren ser dog mere exclusive ud.
Ifgl FDM har de heller aldrig sluppet af med alle børnefejlene. Lidt surt...
MHT driftsikkerhed er det jo bare en Tysker.(Kører selv Tysk) Og de halter altså bagud i forhold til japserne. Men køredynamik der vinder tyskerne. Dog er de bedre end Franskmænd/Italienere.
Men i bund og grund en kanon lækker vogn med et hav af muligheder for at gøre den unik. Hvilket jo er et kæmpe plus.
Men der skal altså kastes en læderkabine, orig navi, 18" , en chip og en sænkning efter den. Så er den så også mere lækker end gennemsnitsbilen. Men uden.... ja så bliver den lidt ordinær at se på.
Forresten kan jeg lige informere dig om at hvis du ønsker nogle flere hypper til din bil, kender jeg et firma der kan tilbyde Upgrade-turbo-kit til en fornuftig pris.