Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Opel Astra Classic Wagon
Profil slettet
29-05-2006 kl. 22:35
Tak for dit svar.
Hvad er din erfaring med køb af Demo-biler?
Jeg kan se, at der er mulighed for at få både 1,4 og 1,6 til en noget lavere pris, og bilen vil stadig være forholdsvis ny. Stadig fra 2006 og under 10.000 km.
Kan det anbefales, eller skal man holde sig væk fra Demo-bilerne?
Hvad er din erfaring med køb af Demo-biler?
Jeg kan se, at der er mulighed for at få både 1,4 og 1,6 til en noget lavere pris, og bilen vil stadig være forholdsvis ny. Stadig fra 2006 og under 10.000 km.
Kan det anbefales, eller skal man holde sig væk fra Demo-bilerne?
Jakob Kiel
bruger siden
31-03-2005
29-05-2006 kl. 22:50
Intet er mere besværligt end køb af ny bil!
Specielt hvis ikke man lige er hobbymekaniker. Købte selv en demovogn Peugeot 307 sidste år. Den havde dog kun gået km 2800, men blev betydelig billigere. (Hvis jeg skulle have haft en ny, var der ventetid på 3 mdr.)
Jeg tog mig to lange turer i bilen inden vi skrev under på købet, og der har ingen problemer været.
Så tjek bilen godt og grundigt, og hør hvad forhandleren har brugt den til. Har 20 mennesker tæsket bilen igennem er det ikke fedt.
Var jeg dig ville jeg dog også tjekke Peugeot 307 st. car. Mange på markedet og mulighed for at gøre sig en god handel. Desuden har de gode kampanger med godt udstyr på nye)Vi er selv en ny børnefamilie med Barnevogn, og til dette forhold er bilen perfekt. Har dog også kørt Astra og det er ligeledes en super dejlig bil.
Så held og lykke med valget!
Specielt hvis ikke man lige er hobbymekaniker. Købte selv en demovogn Peugeot 307 sidste år. Den havde dog kun gået km 2800, men blev betydelig billigere. (Hvis jeg skulle have haft en ny, var der ventetid på 3 mdr.)
Jeg tog mig to lange turer i bilen inden vi skrev under på købet, og der har ingen problemer været.
Så tjek bilen godt og grundigt, og hør hvad forhandleren har brugt den til. Har 20 mennesker tæsket bilen igennem er det ikke fedt.
Var jeg dig ville jeg dog også tjekke Peugeot 307 st. car. Mange på markedet og mulighed for at gøre sig en god handel. Desuden har de gode kampanger med godt udstyr på nye)Vi er selv en ny børnefamilie med Barnevogn, og til dette forhold er bilen perfekt. Har dog også kørt Astra og det er ligeledes en super dejlig bil.
Så held og lykke med valget!
Profil slettet
30-05-2006 kl. 17:35
Jeg er selv ved at købe en astra wagon classic og tror nok at jeg vælger 1,4 da jeg kører ca. 150 km om dagen. Den flinke "opel mand" kan sælge den med aircon, radio, metallak og levering for 195.000 kr, så bare pres dem omkring prisen. Du kan næsten altid få omkring 5-10.000 kr rabat. Har dog ikke prøvet en 1,4 endnu, men kun 1,6 så jeg er stadig ikke helt sikkert på at det bliver en 1,4 men hvis du ikke kører mere end 60 km om dagen og ikke har brug for en økonomisk bil, vil 1,6 klart være den bedste motor. Det er altid lækkert at have lidt mere at give af på gassen..hehe! Men skynd dig, de stopper snart produktionen af den i polen. Held og lykke med den.
Profil slettet
30-05-2006 kl. 17:35
Hejsa
Jeg overvejer at anskaffe mig en Opel Astra Classic Wagon som ny bil.
Hvornår vælger man 1,6 (103 hk) modellen frem for 1,4 (90 hk) modellen?
Prisen for 1,6 modellen er ca. 220.000 kr. (årlig ejerafgift 2.520 kr.) og prisen for 1,4 modellen er ca. 203.000 kr.(årlig ejerafgift 2.020 kr.) I prisen for begge modeller er medtaget cd-radio, metallak, aircondition og leveringsomkostninger.
Mit behov er ikke ture med campingvogn og trailer. Bilen skal bruges frem og tilbage til arbejde (2 x 30 km dagligt), og engang i mellem familiebesøg/ture fra København til Aalborg.
Jeg er blevet interesseret i denne bil fordi der er god plads til barnevogn i bagagerummet, og fordi mine forældre har gode erfaringer med Opelbiler.
Jeg er bare i tvivl om det skal være en 1,4 eller 1,6 Twinport.
Kan jeg nøjes med en 1,4, som trods alt er noget billigere end 1,6 modellen?
Hvad er jeres erfaringer med dette?
Jeg overvejer at anskaffe mig en Opel Astra Classic Wagon som ny bil.
Hvornår vælger man 1,6 (103 hk) modellen frem for 1,4 (90 hk) modellen?
Prisen for 1,6 modellen er ca. 220.000 kr. (årlig ejerafgift 2.520 kr.) og prisen for 1,4 modellen er ca. 203.000 kr.(årlig ejerafgift 2.020 kr.) I prisen for begge modeller er medtaget cd-radio, metallak, aircondition og leveringsomkostninger.
Mit behov er ikke ture med campingvogn og trailer. Bilen skal bruges frem og tilbage til arbejde (2 x 30 km dagligt), og engang i mellem familiebesøg/ture fra København til Aalborg.
Jeg er blevet interesseret i denne bil fordi der er god plads til barnevogn i bagagerummet, og fordi mine forældre har gode erfaringer med Opelbiler.
Jeg er bare i tvivl om det skal være en 1,4 eller 1,6 Twinport.
Kan jeg nøjes med en 1,4, som trods alt er noget billigere end 1,6 modellen?
Hvad er jeres erfaringer med dette?