Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Opel Astra 1,9cdti

jens petersen

jens petersen
bruger siden
26-03-2007

31-01-2008 kl. 10:24

Ang. 2007 Opel Astra 1,9 CDTi 120 Limited Wagon 5d Min Astra 1,9 kører kun ca. 13,5 km/l, selvom den er opgivet til et gennemsnits forbrug på 16,9 km/l, jeg vil gerne høre fra andre som måtte have en bil magen til min, om det er generelt for disse biler, eller jeg skal få mit værksted til at se den efter. Jens Hunnerup

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2008 kl. 10:48

Har kørt en del i Zafira 1,9 CDTI med fine brændstof resultater
Hvor langt har du kørt..?
Selvom 13,5 km/l lyder lidt lavt skal du ikke forvente optimal brændstoføkonomi inden 15-20.000 km.
Brændstoføkonomien afhænger jo også en hel del af din højrefod..?

mvh Kim

jens petersen

jens petersen
bruger siden
26-03-2007

31-01-2008 kl. 10:53

Jeg har kørt 16.000 km. og jeg har prøvet at køre virkeligt pænt, nok det de fleste vil kalde lidt kedeligt og der kunne jeg få den til at køre ca. 14 km/l.

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2008 kl. 15:22

Hej Jens

Efter 16.000 km burde du kunne se en forbedret brændstoføkonomi.
Jeg tror jeg er på linie med Henrik Lassen i, at du nok må få værkstedet til at tage en måling af motorstyringen.
Du skal dog nok forvente at de siger at motoren er i fin form, og at det er dit kørselsmønster der har betydning.
Apropos kørselsmønster. Mange korte ture vil også give dig en dårligere brændstoføkonomi. Min egen Octavia diesel skal køre mindst 8-10 km for at blive helt driftsvarm, og først der er der fuldt udbytte af brændstoffet.

mvh Kim

Jørgen Fuglsang Damgaard

Jørgen Fuglsang Damgaard
bruger siden
13-07-2003

15-02-2008 kl. 21:10

Hej!

Jeg har nu kørt over 50.000 km i en Astra 1,9 CDTI og har aldrig kørt så kort/lidt på literen som dig. De sidste mange gange har jeg på en tankfuld kørt mellem 17 og 19 km/l - selvfølgelig noget afhængig af sammensætningen af by- og motorvejskørsel. Og jeg kører altså slet ikke økonomi-kørsel, men udnytter selvfølgelig 6. gear meget på lande- og motorvej.

Mvh.
Jørgen

Profil slettet

Profil slettet

17-02-2008 kl. 19:43

Få opel til at tjekke motorstyringen og spørg samtidig om der ikke er noget med at kørecomputerens software skal opdateres. Det fik min zafira fra 07 sidst den var til service. Det var de så venlige selv at fortælle mig, men sådan er det jo desværre ikke altid.