Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Opel Astra 1,8 16v Comfort sedan

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

31-01-2009 kl. 18:20

Hej, På et tidspunkt kunne jeg godt tænke mig, at skifte min gamle vogn ud. Jeg har været vidt omkring forskellige bilmærker og jeg er nu faldet over en Opel Astra 1,8 16V Comfort sedan 125HK (fra omkring år 2001). Da jeg godt vil have en lidt kvik bil, så ser 1,8 comfort sedan interessant ud da den til forskel fra 1,8 Sport og 2,0 Sport har en bedre brændstofkonomi og stort yder set det samme som Sports modellerne. Endvidere er vægtafgiften lavere end hvis man skal have en 2,0 Sport og jeg kan også forestille mig, at forsikringsselskabet er lettere, at snakke med hvis man holder sig fra en 2 liters Sport. Og så er det en bil der rent faktisk er til, at komme i nærheden af - den koster ikke en mindre formue. Et minus er dog, at der tilsyneladende ikke er så mange tilsalg - jeg har i hvert fald kun set få. Jeg har kun kørt Opel Astra stationcar 1,6 16V så jeg ved ikke så meget om 1,8 Comfort. Mine egne erfaringer med Opel Astra er, at det er en vogn der er resistent overfor rust. Endvidere virker Astra'en driftssikker og pålidelig. Har i erfaringer med denne model, som i vil dele med mig. På forhånd tak for hjælpen. Mvh. Søren Sidst rettet: 31/1-09 Sidst rettet: 31/1-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2009 kl. 18:31

Hej Søren

Det er som du selv siger med Astraen den er driftsikker og pålidelig. Og rust er der ingen problemer med i den årgang, men der blev ikke solgt mange i den motor du snakker om der.

Men en kanon bil der kører rigtigt godt.

Hilsen en tidligere Opel ejer,
(men bliver det snart igen)

Sidst rettet: 31/1-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg