Bilbasen Forum
Opel Astra 1,6 turbo 5d 2010
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
09-01-2010 kl. 15:50
bruger siden
11-12-2004
09-01-2010 kl. 23:47
Men til gængæld er insignia og Ny Astra 20 gange mere lækker end Vectra og gammel astra. De har virkeligt rykket sig voldsomt meget.
Sælgeren fortalte mig at de i december havde sendt mange insignia på gaden (Firmabiler primært). Og der var faktisk en del kunder der tidligere havde Audi,Volvo, Passat og flere andre selvfølgelig. Men nu skulle det være Insignia.
Insignia er efter min mening også helt klart rigtigt lækker. Alt ser bare hamrende godt ud på den bil..
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
10-01-2010 kl. 00:00
Hvordan oplevede du motoren?
Kan den leve op til f.eks. WAG's TSI-motorer?
bruger siden
11-12-2004
10-01-2010 kl. 01:00
Jamen jeg synes den gjorde det godt. Den var rimeligt frisk uden dog at være en raket. Hvis man forventer en rigtig hurtig bil, så bliver man nok skuffet. Men igen ved mellemacceleration kom den ret hurtigt op i fart. Det kunne ikke mærkes så meget i bilen, men man kunne se det på speedometeret og de andre biler, at man nærmede sig hurtigere end man lige havde forventet.
Den var meget behagelig at køre. Og der var masser af overskud i bilen uanset gear.
Så alt i alt synes jeg den passede helt vildt godt til bilen. Den er nem at køre.
Nu har jeg desværre ikke prøvet Golf med 1,4 tsi. Jeg har kun prøvet Octavia med 1,8 Tsi (160 hk). Den er nemlig også ret velfungerende. Og er nok rimeligt ens i forhold til Astra 1,6 turbo.
1,8 Tsi føles nok hurtigere i Octavia pga at styrtøjet i Octavia er meget levende, så når den får fuld pedal rykker det en del i styrtøjet, så den føles hurtigere end den er. Men bestemt en rigtig god motor.
Jeg vil dog lige umiddelbart mene at de er nogenlunde ensartet, men hvis man prøver begge samme dag, er det nok nemmere at mærke forskel.
Og så synes jeg at gearkassen (manuel gear) virkede rigtigt godt. Det var ret præcist og man følte at det var noget der kunne holde til noget.
Så det undrer mig temmeligt meget hvad motorjournalisterne har sagt om Opels gearkasser, med at de skulle være temmeligt knoklet. Det er jeg så ikke enig i.
Men tag ud og prøv, det er sgu en dejlig vogn. Og en fryd for øjet.
bruger siden
11-12-2004
10-01-2010 kl. 14:28
Jeg synes nu også den er meget sporty og dynamisk at se på over hele bilen.
Mht kabinen og instrumentbordet, så synes jeg at materialevalget og måden det fungerer på er helt i top.
bruger siden
11-12-2004
10-01-2010 kl. 15:32
Der er vist også nogle sensorer i der vurderer vejret og om man kører hurtigt på motorvejen og lign gode og sikkerhedsmæssige detaljer.
Ret smart må man sige.
Mikael Christensen
bruger siden
02-02-2006
10-01-2010 kl. 15:36
Er enig i de fleste ting omkring udseendet og kvaliteten - helt anderledes end de gamle blød hat modeller...
Derimod skuffede støjniveauet, da jeg synes der er en del dækstøj. Bilen var udstyret med 19" fælge, men det er vel egentlig dæktypen og bredden som gør forskellen her.
Det der absolut skuffede mig mest, var netop kraftoverskuddet. Den trækker pænt if. med bykørsel og har et godt bundtræk. Men lader du den få omdrejninger, sker der ikke rigtig mere.
Derudover synes jeg ikke der er noget overskud overhovedet i 6. gear. Jeg kørte på motorvejen med ca 150 km/t og ved en lille stigning kunnne den kun lige holde hastigheden, hvis jeg gav den fuld gas. Det er simpelthen ikke tilfredsstillende.
Netop en lavtryksturbomotor burde kunne gøre det bedre.
Det gode er at man ikke mærke turboen. Det føles som om der er tryk på hele tiden.
Bilen havde kun kørt 167 km (efter jeg afleverede den), så det kan være at den kommer til at køre bedre med tiden.
Sidst rettet: 10/1-10
bruger siden
11-12-2004
10-01-2010 kl. 18:27
Jeg synes nu der var okay overskud. Men man mærkede det bare ikke i bilen særligt tydeligt. Men man kunne se det på speedometeret og på de forankørende biler, da man nærmere hurtigere end man synes man kunne mærke. Så det skal man lige vænne sig til.
En anden ting er at man skal jo også lige vænne sig til hvordan bilen kører bedst, altså kørestilen. Den har jo så nok ikke lige passet til dig, men det er jo også fair nok, vi kan jo ikke lide det samme allesammen.