Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Octavia 2,0 TDI...hakker i det ved høje omdr.

jan poulsen

jan poulsen
bruger siden
06-10-2005

15-01-2008 kl. 11:43

Hej Jeg gar en skoda Octavia Combi 2,0 TDI, model 08, kørt 7000 km.. Jeg er super tilfreds med bilen, men har nu bemærket at den "hakker" i trækket ved 3000 omdr. og opad, den trækker ikke jævnt. Min Diesel økonomi el. heller ikke optimal, jeg kører omkring 15km/l i snit, på ture hvor jeg kører 90-100km/t og nærmest ikke kommer over 2000 omdr. så kører den stadig ikke mere end 16,5 km/l.. Har været på værksted og de opdaterede køreprogrammet men det hjalp intet! Så vil høre om der er andre 2,0 TDI kørere der har oplevet dette?? På forhånd tak Jan Poulsen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

15-01-2008 kl. 19:22

Hakker ved 3000 omdr. og op? Er det din første dieselbil?. det skal den selvfølgelig ikke, men det kunne måske forklare dit forbrug på kun 15km/l. For det første skal du bruge dieselmotorens evne til at sejtrække, dvs højt gear og lave omdr. for at opnå lavt forbrug desuden skal bilen vel lige køres til. 7000km total - den er jo stadig helt ny

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

jan poulsen

jan poulsen
bruger siden
06-10-2005

16-01-2008 kl. 11:55

Er udemærket klar over at en dieselbil skal køres med lave omdr. for at udnytte momontet bedst.... og mærker det heller ikke i dagligdagen, men den skal stadig kunne trække rent hele vejen op, og det er med at få det lavet mens der stadig er garanti!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

jan poulsen

jan poulsen
bruger siden
06-10-2005

16-01-2008 kl. 11:56

Er udemærket klar over at en dieselbil skal køres med lave omdr. for at udnytte momontet bedst.... og mærker det heller ikke i dagligdagen, men den skal stadig kunne trække rent hele vejen op, og det er med at få det lavet mens der stadig er garanti!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

jan poulsen

jan poulsen
bruger siden
06-10-2005

16-01-2008 kl. 11:56

ja den er fra 2008...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

jan poulsen

jan poulsen
bruger siden
06-10-2005

18-02-2008 kl. 08:29

Hej Alle

Vil lig følge op og sige nu er fejlen fundet, bilen fik en uge på værksted, hvor de skiftede alt fra brændstofpumpe, styrebox, turbo og mere, så var det faktisk bare en lille ting, 2 slanger var byttet på min pumpen i tanken...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

18-02-2008 kl. 17:50

Det kan ofte svare sig at læse indlæget igennem inden man svarer, problemet er jo allerede løst.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

jan poulsen

jan poulsen
bruger siden
06-10-2005

19-02-2008 kl. 09:54

JEg vil dog sige at min diesel økonomi ikke er blevet væsentlig bedre, sidste tank kørte jeg 16,5km/l og på den tank var 50% motorvejskørsel og den anden halvdel landevejskørsel. På motorvej ligger jeg med 130-140 km/t, på landevej er det ca. 90-100 km/t.... Så hvis der er nogle der kan køre op til 20 km/l...så tyder det på at der stadig er noget galt med bilen. Men den kører nu perfekt... Så hvad kan man gøre ????

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

19-02-2008 kl. 12:37

16,5 km/l ved 140 km/t kan du vist ikke klage over, dem der kører længere holder en lavere fart både ved motorvej og landevejskørsel.
10 km/t ændrer vindmodstanden temmelig meget, og derved også forbruget.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

jan poulsen

jan poulsen
bruger siden
06-10-2005

19-02-2008 kl. 13:29

Nej det er ikke sikkert at der er noget at klage over, men hvis det Peter Busch skriver holder, så skulle jeg kunne køre mere pr liter, Så hvis han kan køre 20,5 fra midtjylland til Kbh. og det er jo motorvejskørsel....jeg kan ikke få min til at køre 20,5 selvom jeg ligger på landevej med 90-100 km/t... der ligger min måske lig omkring 17-17,5...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg