Da Skoda i 1997 sendte Octavia på gaden, lagde det tjekkiske bilmærke for alvor afstand til fortidens dårlige ry, da den blev en kæmpe succes og blandt andet fik titlen som Årets Bil i Danmark.
Første generation af Skoda Octavia, der blev produceret frem til 2008, deler næsten al teknik med VW Golf IV, hvilket har været med til at give den et godt ry, og brugte Skoda Octavia fra denne periode sælger stadig godt i dag.
Allerede i 2004 - altså fire år før Skoda Octavia I gik ud af produktion - kom Skoda Octavia II på gaden. Og den lagde sig direkte i det succesfulde spor efter forgængeren. Denne gang var den baseret på VW Golf V, og med et nyt design, lækkert interiør og et imponerende lavt brændstofforbrug slog Skoda Octavia også for alvor hul på leasingmarkedet. Det har siden gjort udbudet af brugte Skoda Octavia endnu større, hvilket har presset priserne ned, så afskrivningen har været relativt høj. Stationcar-versionen er den letteste at komme af med igen, og har den laveste afskrivning. Desuden er de meget økonomiske diesel-modeller blandt de mest eftertragtede på brogtvogsnmarkedet.
Takket være den store udbredelse af Skoda Octavia ligger reservedelspriserne generelt meget lavt i forhold til de konkurrerende bilmærker.
I 2013 kom den seneste version på gaden, og den er med sit helt nye design og nye brændstofbesparende motorer allerede blevet en stor succes på det danske marked.
Første generation af Skoda Octavia, der blev produceret frem til 2008, deler næsten al teknik med VW Golf IV, hvilket har været med til at give den et godt ry, og brugte Skoda Octavia fra denne periode sælger stadig godt i dag.
Allerede i 2004 - altså fire år før Skoda Octavia I gik ud af produktion - kom Skoda Octavia II på gaden. Og den lagde sig direkte i det succesfulde spor efter forgængeren. Denne gang var den baseret på VW Golf V, og med et nyt design, lækkert interiør og et imponerende lavt brændstofforbrug slog Skoda Octavia også for alvor hul på leasingmarkedet. Det har siden gjort udbudet af brugte Skoda Octavia endnu større, hvilket har presset priserne ned, så afskrivningen har været relativt høj. Stationcar-versionen er den letteste at komme af med igen, og har den laveste afskrivning. Desuden er de meget økonomiske diesel-modeller blandt de mest eftertragtede på brogtvogsnmarkedet.
Takket være den store udbredelse af Skoda Octavia ligger reservedelspriserne generelt meget lavt i forhold til de konkurrerende bilmærker.
I 2013 kom den seneste version på gaden, og den er med sit helt nye design og nye brændstofbesparende motorer allerede blevet en stor succes på det danske marked.