Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Nyere stationcar. Forvirret.

Tommy Carstensen

Tommy Carstensen
bruger siden
01-07-2018

07-07-2018 kl. 16:42

jeg er indehaver af en fantastisk Golf IV V5 som vi har været meget glad for. Den har kørt 426000 km, kører ca 30000 km om året og har haft den i snart 12 år.
Vores ønske er mere plads til stor hund og dårligt gående svigerforældre. Et bilskifte er derfor nødvendigt i den kommende tid.
Jeg elsker Golfens motorlyd samt den køredynamik man kan få og ville gerne have det i den nyere bil.
Min tanke er at hvis jeg ikke kan få en god motorlyd, skal den helst ikke sige så meget.
Skal jeg gå efter en god brugt stationcar med sjæl, som har kørt mange km, eller er det en nyere som skal tage over.
Har kikket på en Skoda Octavia 1.8 tsi men men men:
Den bruger meget olie og har de samme problemer som andre VAG biler med samme motor. Skoda rangerer ikke særlig højt på Trustpilot og det er nok med god grund. Audi har også deres problemer.
En ting er hvad man læser, når man slår op på problemer med Skoda. Andre må da have gode oplevelser, eller har de?
En anden bil kunne være BMV 5 serie, eller Volvo V70.
Mit budget er max kr 250000,-
Hvad er jeres forslag?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Tommy Carstensen

Tommy Carstensen
bruger siden
01-07-2018

09-07-2018 kl. 09:27

Har i weekenden prøvet en Volvo V70. Det var No-go mht bagsædeplads. Min datter (182 cm høj) får ikke nævneværdig mere plads end hun gør i Golfen, når jeg skal sidde godt. Prøvede herefter en BMW 520D 2011og der var noget mere benplads. Er bare lidt skeptisk overfor N47 motoren og dens kædeproblemer.
Tommy

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

09-07-2018 kl. 09:51

Hej Tommy

Hvis det er plads du leder efterm så kig på en SuperB, der findes ikke mere plads til prisen.
Den fåes også i en 2,0 280 hk model med 4x4. Det ser jo ud til du holder bilen i mange år, så er det nærmest ligegyldigt om den koster 400 eller 600 i indkøb.

Alternativt kunne du overveje en Merc GLC 350e. Det er en hybrid.

Eller en Tesla, der er også rimeligt meget plads.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Tommy Carstensen

Tommy Carstensen
bruger siden
01-07-2018

19-10-2018 kl. 11:05

Tusind tak for jeres indlæg. Har stadig ikke købt, men venter til foråret, da vores datter så er færdig med efterskolen.
Mit valg er faldet på BMW 525 D (f11) i 4 cyl udgave. Mener at det er det bedste for mig. Har lavet en gemt søgning på Bilbasen og når den rigtige bil kommer, slår jeg til.
Tak for alle feedback og de fremtidige.
Tommy

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg