Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny VW Polo - laaang ventetid / forsinkelse ..

Profil slettet

Profil slettet

09-11-2009 kl. 10:18

Hej alle Jeg bestilte, og skrev slutseddel, i midten af august en helt ny VW Polo - 1,6 tdi med 90 heste Comfortline og lidt ekstra udstyr. En rigtig lækker bil som jeg havde valgt med stor omhu. Jeg var godt klar over der gik lidt tid inden jeg kunne få den og havde regnet med fornuftige 4-5 uger. Men der var ihvertfald 2 måneders leveringstid med forventet levering uge 43, sagde sælgeren. Nå, okay, det måtte jeg så finde mig i. I uge 41 ringer jeg forventningsfuld til forhandleren, som til min store sorg fortæller, at han han ikke ved hvornår den kan leveres, men ihvertfald ikke uge 43, da produktionsugen ikke kendes ! Øv - jeg væbner mig med tålmodighed, men i sidste uge blev jeg utålmodig og ringede igen - Nu hedder forventet levering jan/feb. 2010 !!!! Øv øv øv - hvordan er jeg stillet ?? Jeg vil stadig smadder gerne have Polo´en. På den anden side kører jeg i en gammel bil som næsten ikke kan mere - mit kørselsbehov har ændret sig til ca. 80 km om dagen - også derfor at jeg vil have en ny bil. Forhandleren siger bytteprisen er stadig fast og at jeg bare skal køre videre i min gamle bil - flinkt af ham, men jeg er ikke tryg ved den mere, slet ikke nu vi nærmer os vinter ! Er der andre som oplever lignende lang ventetid på bestilt Polo ?, og kan jeg evt. springe fra og købe anden bil med hurtig levering (anden forhandler)?? Jeg synes ikke at næsten et havlt års leveringstid er i orden - Hvad går der galt for VW ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

09-11-2009 kl. 10:50

Hej Mette. (jeg tror ikke på efternavnet:-)

Der går ikke noget galt for VW, nærmest tværtigmod, de har lavet en bil som er MEGET populær i hele Europa, man kan sige at de er blevet kvalt i deres egen succes.
Hvis du taler med forhandleren, så vil jeg mene at du godt kan "slippe" ud af slutsedlen, især hvis der er angivet leveringstid på den.
Jeg tvivler på at du får noget ud af at gå til en "anden forhandler" da alle bilerne bestilles samme sted, nemlig på fabrikken.

Det er hverken første eller sidste gang at der er LAAAANG ventetid på en ny model, som er meget populær, desværre.

Profil slettet

Profil slettet

09-11-2009 kl. 13:30

Hej Henrik
Jeg ved godt det skyldes at Polo er en succes, men det kan vel ikke komme helt bag på VW ?! De regner vel med deres biler sælger, og tilpasser deres produktionsevne derefter ???
Jeg ved ihvertfald, at jeg ville tænke mig om 2 gange ekstra, hvis jeg på købstidspunktet havde fået at vide, der gik et halvt år (eller mere :-( - inden jeg ser bilen. Man kan da ikke sælge varer med en sådan leveringstid ??
Men men, jeg vil jo gerne have den Polo, så jeg venter jo nok artigt på den .
Vil bare lige høre om andre venter lige så længe, og at det ikke kun er mig som bliver "snydt"!?
Det jeg mente med anden forhandler, var et andet mærke, feks Opel eller Mazda eller noget helt tredje.
Men giv gerne lyd i andre tålmodige kommende Polo-ejere.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

09-11-2009 kl. 14:00

Kære Mette,

Uanset mærke så er der ca. 12-16 ugers leveringstid på nye biler. VW har bl.a grundet stor efterspøgelse på de sydeuropæiske og- hjemmemarkedet produceret biler efter bedste evne.

Regeringerne i Spanien, Italien og Tyskland har ydet statstilskud til gl. biler, der ikke kunne opfylde nyere miljø og sikkerheds krav, og for at sætte gang i bilfabrikkerne ovenpå "finanskrisen" ordningen kørte de 3 første kvartaler.

Dertil har forhandler nettet i Danmark ikke haft meget større ordre portofølge tilsvarende allerede solgte biler.

Du må væbne dig med tålmodighed, og så har du jo noget at glæde dig til.

Mange hilsener
Ejner

Sidst rettet: 9/11-09

Sidst rettet: 9/11-09

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2009 kl. 09:05

Hej Ole
Undskyld, men jeg synes dit indlæg er lidt "sort" :-)
Beklager hvis jeg misforstår hvad du, sikkert i god mening, skriver - men jeg kan ikke helt se din pointe.
Jeg har, som skrevet, heldigvis en fast aftale om bytteprisen. Det er et godt plaster på såret her i ventetiden, føler jeg. Jeg håber naturligvis jeg kan stole på denne aftale holder når min nye Polo skal leveres.
Jeg vil stadig meget gerne høre fra andre som faktisk også har bestilt en ny Polo og som venter spændt som mig :-)

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2009 kl. 11:44

Okay - tjaee, lidt øv, for faktisk kiggede jeg også en del på Mazda. Især den "gamle" Mazda 3, men fabriksny, men blev frarådet det pga. dårlig rustbeskyttelse !?
Siden har jeg også lagt mærke til Mazda 2 og synes den er sød, men lidt mere bybil end den Polo som jeg har valgt. Mine daglige kilometer foregår på landevej.

Profil slettet

Profil slettet

20-11-2009 kl. 12:10

Hej Thomas
Tillykke med bilen din heldige rad :-)
Ja jeg venter stadig og har affundet mig med den ventetid som der er. Glæder mig til i det mindste at få oplyst produktionstidspunkt, da man derefter kan regne med ca. 5 uger til levering - har jeg fået at vide ! Så udfra dit bestillingstidspunkt (en måned før min) burde jeg vel være heldig at få leveret inden jul - men da jeg stadig afventer produktionsuge tror jeg ikke på det - gider ikke blive skuffet mere. Vil bare glæde mig.
Godt at høre de lovede km/l holder - de er jo en rigtig sparegris :-)

Profil slettet

Profil slettet

20-11-2009 kl. 21:01

Synd for dig med ventetiden men en vw er vel værd at vente på eller? Om et par år vil du nok fortryde det ikke blev en Mazda 2. Den nye Polo er som folkevogne flest en superflot designet bil men der er tale om overfladekvalitet - det vil fremtiden vise samt alle test i ind- og udland. Held og lykke med bilen og vw værkstedet :-))

http://www.auto-motor-und-sport.de/dauertest/artikel/vw-polo-im-100-000-km-dauertest-stoerungen-reparaturen-1107859.html

Sidst rettet: 20/11-09

Profil slettet

Profil slettet

04-12-2009 kl. 20:17

Det er godt nok længe at vente, men jeg ved det er ventetiden værd. VW laver de bedste, smukkeste og mest holdbare biler i klassen. Bare vent til du skal sælge igen om 10-12 år - så får du snildt halvdelen igen - kvalitet fornægter sig ikke !

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

05-12-2009 kl. 17:09

Nedennævnte indlæg er blot Et af mange her i forum.

Svar - Hjælp ang. VW Passat 2,0 TDi 140 Sportline DSG
I dag kl. 15:47 af Carsten Olesen (246 Indlæg)

Jeg har selv haft både VW og Audi, og generelt må jeg give dem der har haft problemer ret; Det er biler med helt utroligt mange fejl - jeg har haft flere forskellige mærker (Ford, BMW, Volvo, Toyota etc. - alle biler der har kørt trofast uden problemer) - men lige netop de 2 biler var direkte elendige i kvaliteten. Der var specielt problemer med elektronikken, bl.a. grundløse fejlmeldinger som også Brugt-Bil Revyen beskriver samt diverse dyser og pumper. Det var DYRE bekendtskaber, og personligt skal jeg aldrig have de mærker igen.

Hvis du VIL have en VW, så sørg for at have garanti eller et godt værksted til en rimelig timepris.

Profil slettet

Profil slettet

20-12-2009 kl. 18:49

Som næppe mange er i tvivl om, er jeg VW fan - meeen findes der overhovedet privatejede Polo´er på vejene endnu ?? - Personligt har jeg kun set demobiler med reklamer henad siden !??!
Begriber ikke hvad SMC/Selmer har gang i???? Hvorfor sørger de ikke for biler på gaden - de bærer reklamen i sig selv!!

Er der nogle derude som har fået leveret ??????

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

21-12-2009 kl. 22:02

Hej Mette.

Har du evt overvejet en Toyota Yaris, eller den nye Urban Cruiser?

Det er også 2 ret gode bud på en bil i Polo klassen ..

Profil slettet

Profil slettet

22-12-2009 kl. 08:22

Der er flere i tråden der skriver at man slipper for et års værditab ved at få bilen leveret i jan. i stedet for fx. nov./dec.. Værditab afskrives, så vidt jeg ved, ikke ved årsskiftet, men løbende hver måned. Tænk hvis man så købte bil i de sidste måneder af året og allerede ved årsskiftet indkasserede et værditab, som om bilen var 1 år gammel - sådan er det jo ikke.

Jan Rytter

Jan Rytter
bruger siden
05-09-2005

22-12-2009 kl. 09:19

Min kollega købte en Golf, og her var der også leveringstid - 5mdr (dog kom den efter 3 mdr). Forhandleren havde forklaret det med at der bestemt ikke var kø ved samlebåndet, men at VW i danmark køber biler ind i puljer, og dermed presser prisen/får en god deal. Men at det så betyder at der skal leveres "x" poloer samt "y" passater, etc. før der kan leveres en golf (her taler vi ikke om de biler som allerede er på lager, men aftage fra fabrikken, enten til lager eller direkte som bestilt m. udstyr, intereiør og farver).

Er der andre der har hørt om disse puljeindkøb fra VW?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-08-2010 kl. 16:04

Jeg håber da inderligt at hun har fået sin bil, tråden er fra november :-)

Profil slettet

Profil slettet

20-08-2010 kl. 10:52

Ti hi - sjovt mit gamle indlæg pludselig lever igen :-)
Og jo, bare rolig jeg har fået min Polo - og jeg er stadig forelsket. Jeg har nu haft den ca. et halvt år og lige rundet km 10.000.
Det er simpelthen den bedste bil jeg har haft og stadig kan forestille mig.
For underholdningens skyld linker jeg lige endnu en tråd af ældre dato startet af mig omhandlende Polo.
Til alle jer som venter: glæd jer, det er en dejlig bil. Desværre har jeg også hørt at ventetiden ikke er nedbragt, nærmest tværtimod. Så 6-9 md er åbenbart normalen. I det mindste er VW nu ærlige omkring ventetiden og lover ikke bilen leveret i løbet af 6-8 uger, som jeg blev.
http://www.bilbasen.dk/forum/stadig-ingen-ny-polo_ID126490.htm?s=har+f%c3%a5et+ny+polo&t=0

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

20-08-2010 kl. 11:30

Du er godt nok tålmodig, skal jeg da lige love for.
Jeg havde ikke gidet at vente så længe... 40 uger er lang tid. Lige så lang tid som en graviditet!!
Du kan da prøve at høre forhandleren mht service, men jeg tvivler på at du kan få den trumfet igennem. Det koster jo dem penge. Men det er da et forsøg hver.

mht Byttepris, ja så skriver du det selv. Du får den pris som markedet siger. dvs uden tvivl lavere end da i først snakkede om det.

Men det kan jo være at du kan få det hele til at gå op i en højere enhed. Det kan man da håbe på...

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2010 kl. 10:50

Hej Preben
Ret nøjagtigt et halvt år !

Profil slettet

Profil slettet

14-09-2010 kl. 17:32

Man kan jo undre sig over, at vw nu tilbyder polo til leasing - når de har ventelister på en 8-9 måneder hængende efter sig!. Så må man da formode, at man også skal vente 8-9 måneder på en leasing-polo. Principielt er 8-9 mrd. bare for længe - jeg ville finde et andet mærke og med en bedre garanti (til dem der endnu ikke har bestilt selvfølgelig).

Profil slettet

Profil slettet

14-09-2010 kl. 19:45

Det er uforskammet lang tid at vente, men jeg mener det er ventetiden værd. Det er en rigtig dejlig bil som jeg synes oser af kvalitet. Vi har en selv og vente utålmodigt ca. et halvt år !!
Vores tdi 1,6 90 hk kører ca. 22 km/l ved 70 km dagligt på landevej.

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

15-09-2010 kl. 12:23

Leveringstiden er vel lige så lang, som køberne kan acceptere.......
Der er måske også lidt prestige i at have en bil, som ikke lige er en "hyldevare" ?
Hvis bare alle var som Polo-køberne, så ville trafikken glide glat - længe leve de tålmodige !

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

06-10-2010 kl. 07:32

Hvis du kan leve med en Rød 1,4 Comft., dk pakke kan du ringe 40291464 den er til omgående levering.
Leverings situationen skyldes mange andre faktorer end spekulationerne i denne tråd.

Dette indlæg blev 06-10-2010 07:33 redigeret af dets forfatter.