Bilbasen Forum
Ny VW Polo - laaang ventetid / forsinkelse ..
Profil slettet
09-11-2009 kl. 10:18
H P
bruger siden
06-01-2004
09-11-2009 kl. 10:50
Der går ikke noget galt for VW, nærmest tværtigmod, de har lavet en bil som er MEGET populær i hele Europa, man kan sige at de er blevet kvalt i deres egen succes.
Hvis du taler med forhandleren, så vil jeg mene at du godt kan "slippe" ud af slutsedlen, især hvis der er angivet leveringstid på den.
Jeg tvivler på at du får noget ud af at gå til en "anden forhandler" da alle bilerne bestilles samme sted, nemlig på fabrikken.
Det er hverken første eller sidste gang at der er LAAAANG ventetid på en ny model, som er meget populær, desværre.
Profil slettet
09-11-2009 kl. 13:30
Jeg ved godt det skyldes at Polo er en succes, men det kan vel ikke komme helt bag på VW ?! De regner vel med deres biler sælger, og tilpasser deres produktionsevne derefter ???
Jeg ved ihvertfald, at jeg ville tænke mig om 2 gange ekstra, hvis jeg på købstidspunktet havde fået at vide, der gik et halvt år (eller mere :-( - inden jeg ser bilen. Man kan da ikke sælge varer med en sådan leveringstid ??
Men men, jeg vil jo gerne have den Polo, så jeg venter jo nok artigt på den .
Vil bare lige høre om andre venter lige så længe, og at det ikke kun er mig som bliver "snydt"!?
Det jeg mente med anden forhandler, var et andet mærke, feks Opel eller Mazda eller noget helt tredje.
Men giv gerne lyd i andre tålmodige kommende Polo-ejere.
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
09-11-2009 kl. 14:00
Uanset mærke så er der ca. 12-16 ugers leveringstid på nye biler. VW har bl.a grundet stor efterspøgelse på de sydeuropæiske og- hjemmemarkedet produceret biler efter bedste evne.
Regeringerne i Spanien, Italien og Tyskland har ydet statstilskud til gl. biler, der ikke kunne opfylde nyere miljø og sikkerheds krav, og for at sætte gang i bilfabrikkerne ovenpå "finanskrisen" ordningen kørte de 3 første kvartaler.
Dertil har forhandler nettet i Danmark ikke haft meget større ordre portofølge tilsvarende allerede solgte biler.
Du må væbne dig med tålmodighed, og så har du jo noget at glæde dig til.
Mange hilsener
Ejner
Sidst rettet: 9/11-09
Sidst rettet: 9/11-09
Profil slettet
10-11-2009 kl. 09:05
Undskyld, men jeg synes dit indlæg er lidt "sort" :-)
Beklager hvis jeg misforstår hvad du, sikkert i god mening, skriver - men jeg kan ikke helt se din pointe.
Jeg har, som skrevet, heldigvis en fast aftale om bytteprisen. Det er et godt plaster på såret her i ventetiden, føler jeg. Jeg håber naturligvis jeg kan stole på denne aftale holder når min nye Polo skal leveres.
Jeg vil stadig meget gerne høre fra andre som faktisk også har bestilt en ny Polo og som venter spændt som mig :-)
Profil slettet
10-11-2009 kl. 11:44
Siden har jeg også lagt mærke til Mazda 2 og synes den er sød, men lidt mere bybil end den Polo som jeg har valgt. Mine daglige kilometer foregår på landevej.
Profil slettet
20-11-2009 kl. 12:10
Tillykke med bilen din heldige rad :-)
Ja jeg venter stadig og har affundet mig med den ventetid som der er. Glæder mig til i det mindste at få oplyst produktionstidspunkt, da man derefter kan regne med ca. 5 uger til levering - har jeg fået at vide ! Så udfra dit bestillingstidspunkt (en måned før min) burde jeg vel være heldig at få leveret inden jul - men da jeg stadig afventer produktionsuge tror jeg ikke på det - gider ikke blive skuffet mere. Vil bare glæde mig.
Godt at høre de lovede km/l holder - de er jo en rigtig sparegris :-)
Profil slettet
20-11-2009 kl. 21:01
http://www.auto-motor-und-sport.de/dauertest/artikel/vw-polo-im-100-000-km-dauertest-stoerungen-reparaturen-1107859.html
Sidst rettet: 20/11-09
Profil slettet
04-12-2009 kl. 20:17
H P
bruger siden
06-01-2004
05-12-2009 kl. 17:09
Svar - Hjælp ang. VW Passat 2,0 TDi 140 Sportline DSG
I dag kl. 15:47 af Carsten Olesen (246 Indlæg)
Jeg har selv haft både VW og Audi, og generelt må jeg give dem der har haft problemer ret; Det er biler med helt utroligt mange fejl - jeg har haft flere forskellige mærker (Ford, BMW, Volvo, Toyota etc. - alle biler der har kørt trofast uden problemer) - men lige netop de 2 biler var direkte elendige i kvaliteten. Der var specielt problemer med elektronikken, bl.a. grundløse fejlmeldinger som også Brugt-Bil Revyen beskriver samt diverse dyser og pumper. Det var DYRE bekendtskaber, og personligt skal jeg aldrig have de mærker igen.
Hvis du VIL have en VW, så sørg for at have garanti eller et godt værksted til en rimelig timepris.
Profil slettet
20-12-2009 kl. 18:49
Begriber ikke hvad SMC/Selmer har gang i???? Hvorfor sørger de ikke for biler på gaden - de bærer reklamen i sig selv!!
Er der nogle derude som har fået leveret ??????
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
21-12-2009 kl. 22:02
Har du evt overvejet en Toyota Yaris, eller den nye Urban Cruiser?
Det er også 2 ret gode bud på en bil i Polo klassen ..
Profil slettet
22-12-2009 kl. 08:22
Jan Rytter
bruger siden
05-09-2005
22-12-2009 kl. 09:19
Er der andre der har hørt om disse puljeindkøb fra VW?
H P
bruger siden
06-01-2004
18-08-2010 kl. 16:04
Profil slettet
20-08-2010 kl. 10:52
Og jo, bare rolig jeg har fået min Polo - og jeg er stadig forelsket. Jeg har nu haft den ca. et halvt år og lige rundet km 10.000.
Det er simpelthen den bedste bil jeg har haft og stadig kan forestille mig.
For underholdningens skyld linker jeg lige endnu en tråd af ældre dato startet af mig omhandlende Polo.
Til alle jer som venter: glæd jer, det er en dejlig bil. Desværre har jeg også hørt at ventetiden ikke er nedbragt, nærmest tværtimod. Så 6-9 md er åbenbart normalen. I det mindste er VW nu ærlige omkring ventetiden og lover ikke bilen leveret i løbet af 6-8 uger, som jeg blev.
http://www.bilbasen.dk/forum/stadig-ingen-ny-polo_ID126490.htm?s=har+f%c3%a5et+ny+polo&t=0
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-08-2010 kl. 11:30
Jeg havde ikke gidet at vente så længe... 40 uger er lang tid. Lige så lang tid som en graviditet!!
Du kan da prøve at høre forhandleren mht service, men jeg tvivler på at du kan få den trumfet igennem. Det koster jo dem penge. Men det er da et forsøg hver.
mht Byttepris, ja så skriver du det selv. Du får den pris som markedet siger. dvs uden tvivl lavere end da i først snakkede om det.
Men det kan jo være at du kan få det hele til at gå op i en højere enhed. Det kan man da håbe på...
Profil slettet
Profil slettet
14-09-2010 kl. 17:32
Profil slettet
14-09-2010 kl. 19:45
Vores tdi 1,6 90 hk kører ca. 22 km/l ved 70 km dagligt på landevej.
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
15-09-2010 kl. 12:23
Der er måske også lidt prestige i at have en bil, som ikke lige er en "hyldevare" ?
Hvis bare alle var som Polo-køberne, så ville trafikken glide glat - længe leve de tålmodige !
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
06-10-2010 kl. 07:32
Leverings situationen skyldes mange andre faktorer end spekulationerne i denne tråd.
Dette indlæg blev 06-10-2010 07:33 redigeret af dets forfatter.