Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny Volvo V70, klima

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

29-11-2006 kl. 17:57

Det er helt normalt at der lyder et klik når klimaanlæget slår til (det gør der i alle Volvo`er) - men at du tydeligt mærker det i gassen virker lidt mærkeligt. Har selv haft en Volvo 850 GLT med airc. og har nu en Volvo S70 2.5T med klima, men jeg har aldrig kunnet mærke nogen tydelig nedgang i gassen og slet ikke ryk, som du skriver. Det kunne tyde på, at klimaanlæget trænger til at blive fyldt op, da det måske kører med for højt tryk pt. p.g.a. for lidt væske. M.h.t. fjedrene; det er klart at disse bliver 'svagere' med tiden med flere og flere km. på bagen. Som regl er det dog ikke fjedrene den er gal med, men derimod støddæmperne. Hvis bilen har kørt over 200.000 km. trænger disse garanteret til en udskiftning - man kunne i denne forbindelse evt. overveje at sætte et sænkningssæt på bilen, da den så i hvert fald bliver mere stiv i det. H&R kan anbefales - ikke for jeg selv kører med det - men har hørt om rigtig mange Volvo-ejere der er meget tilfredse med dette sæt, da det ikke gør bilen vildt hård og ukomfortabel, men derimod mere sportspræget med komforten i behold. En V70 skal i hvert fald ligge klippestabilt på motorvejen ved 130-150 km./t. :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

29-11-2006 kl. 17:57

Hej Forum

Jeg har også skrevet det andet indlæg omkring en V70.

Jeg har lige 2 andre spørgsmål:

1. Spm:
Bilen har aut. klima, men når klimaet slår til lyder der er et klik (det er vist nok meget normalt), men jeg kan tydeligt mærke det i bilen ( i gassen). Bilen giver et lille ryk hver gang. Er det normalt?

2. Spm:
Hvornår skifter man fjedre på sådan en? De virker umiddelbart ikke dårlige men bilen er bare ikke særlig stabil ved motorvejskørsel (130-150) og sidevind.

Mvh

RS

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg