Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

NY Mondeo 2007 eller 2008 (Rabatter)

Profil slettet

Profil slettet

20-04-2008 kl. 21:45

Hej Er der nogle som opnået gode rabatter på NY Mondeo (2007 eller 2008) som privatkøber (kørende sælger efter statens takster). Påtænker en 2,0diesel 143hk titanium - enten 4 dørs eller stationcar. Andre gode ideer med ligesågode køreegenskaber (som nyvogn!)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

21-04-2008 kl. 10:36

Niels spørger direkte på en Mondeo, det er nok fordi han har været igennem disse overvejelser, eller fordi hjertet ligger hos Mondeoén

Profil slettet

Profil slettet

21-04-2008 kl. 12:47

Man kan læse sig til en del, og ende op med måske 3 biler man gerne vil prøvekøre - Man skal jo heller ikke spilde hverken egen eller sælgers tid. Du får ihvertfald aldrig opnået den rigitge pris, hvis du er undervejs med at prøvekøre 20 biler. Sæt dig for hvad have og give og vær seriøs - så får du også en seriøs behandling og pris

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

21-04-2008 kl. 12:48

Det holder ikke, flådebiler er stadig med klækkelige rabatter!

Når det er sagt, så skal det også siges at den model skal du ikke regne med at få andet end "almindelige rabattter" på, da Ford har stor efterspørgsel på netop Mondeo TDCI... i Titanium version kan der være op til 8 mdr's ventetid.

Sidst rettet: 21/4-08

Profil slettet

Profil slettet

21-04-2008 kl. 12:50

..jeg oplevede samme historie i sommer. Flåden skulle være på min. 100 Ford biler i det firma du arbejder!! ...Så gik jeg til VW og købte :-)

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

21-04-2008 kl. 13:01

....bare et lille faderligt råd.
Lad for guds skyld være med at lade rabattens størrelse afgøre hvilken bil du køber!
Lad hjertet snakke med og lad dig ikke snyde af flåde mig her og der.
Visse bilmærker (bl.a.) Ford HAR kompenseret for den slags rabatter i deres priser. Ergo en Ford du kan få 50 kilo i rabat på - jamen det er den bilen reelt set er værd. Ford, Toyota, Alfa, Opel etc sætter bare listeprisen det højere for så at snyde dig med en stor rabat.
Alle får rabatterne - også "ikke flådefolk"

Kig på bundlinien på alle de biler du har lyst til at prøve, og vælg så den bil der giver dig det bredeste smil når du stiller den i indkørslen, til den pris du synes er rimeligst.

Profil slettet

Profil slettet

21-04-2008 kl. 21:20

Tak for gode indlæg (nogle gange falder tråden helt af sporet), dog ikke her :-)

Har prøvet nedenstående, men Mondeo nok tættest på pga. køreegenskaber og pladsforhold. (+ tidligere kørt 2,0expressive fra ´97)

Tanken faldt hurtigt væk fra A4 og BMW 318-320 (3 børn + af samme grund ikke prøvet disse).

Avensis og S60 er alderende - og nye modeller på vej i 2009

Passat kører også godt - men igen - aldrende og commmonrail venter på sig samt andet interiør iforhold til mondeoen.
Bider mig selv i halen, når jeg nu siger at hver 3. bil på motorvejen er en passat (contra mondeo - som måske følger efter igen :-)

Men helt rigtigt den med indkørslen.

Mht. rabatten så vil jeg heller ikke "føle mig snydt", når jeg indtil nu har rabathåndslag på 35.000kr på såvel mondeo som passat og 60.000kr på en Avensis st.-2,0D.

Afskrivningen (og rabatter) på især mondeoen har jo traditionelt været enorm - derfor helst balance i tingene, når den skal udskiftes igen.

Har hørt om Fords nye politik, hvor kun leasingselskaber/større firmaer max kan få ekstra 10.000kr i afslag - men holder den??!

Profil slettet

Profil slettet

21-04-2008 kl. 22:00

Jeg mener at have hørt som det også står foroven, der er så meget gang i salg af den nye mondeo, at der næsten ikke gives ret meget rabat på modellen. Jeg er dog sikker på at hvis du venter lidt vil marked nok ændre sig til din fordel.

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2008 kl. 10:14

Ja, det er jo det jeg mener - det er de færeste der ligger ud med at prøve 20 forskellige biler. Ens behov, økonomi og mavefornemmelse gør som regel at feltet ikke er større end 2-3 modeller. Hvis det er en BMW man gerne vil nyde synet af i indkørsel - ja så farer man sgu da ikke ud og køber en Avensis !!!! Du skal selvfølgelig købe en Mondeo - det er tydeligt at det er der dit hjerte ligger.