Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny bil til svigermor

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2008 kl. 17:39

Jeg har fået til opgave at se lidt efter ny bil til svigermor. Kravene er: - Ikke ældre end 2004 - maks 100.000 km - maks 85.000 kr. Hun kommer fra en punto fra 98 som er afgået til skrotdøden. Hvad ville I anbefale? Skal hun holde sig langt væk fra punto igen?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2008 kl. 18:23

Tak for svar, men jeg tror ikke de to nævnte kan fåes inden for de krav.

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2008 kl. 20:01

Hvad med en hyundai getz. Kan se de fåes til omkring 80000 med 50000-60000 på tælleren.

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

16-01-2008 kl. 20:54

evt. Fiat Panda. JA den er firkantet som en legoklods, men kører godt og kan fåes nogenlunde udstyret til prisen.

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2008 kl. 20:58

foxen skal du holder dig væk fra.jeg har fox fra 06 købt ny 1´4 model.heldigvis er garanti på den.skiftet 2 gange gira kasen og 1 gang kobling og den er stadigvæk ikke i orden larmer af ht.plus problemer med bagklap og airbags.så please hold dig væk fra fox.

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2008 kl. 22:39

Hej Jakob.
Lad os remse om de muligheder der er iflg. bilbasens liste:
Fiat Punto
Fiat Panda
Hyundai Getz
Ford Ka
Kia Picanto
Kia Rio
Suzuki Alto
Suzuki Wagon
Min subjektive holdning er at du skal fravælge de brugte koreanere på grund af rustproblemer. Du kan være heldig at finde et flot eksemplar ...men...men...men
Alto`en er meget ringe sikkerhedsmæssigt, så mit valg vil enten være Suzuki Wagon ( der er meget behagelig at køre pga. den høje indstigningshøjde ) eller Fiat Panda ( hvor man også sidder højt )
Wagon skal også gennemgåes for rust, Panda`en måske mere de tekniske komponenter. Det kan du gøre hos Applus eller FDM.

Held og lykke med valget . Håber svigermor bliver glad :)

Mvh Per Rasmussen

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 06:27

Hvordan kan man køre en bil fuldstændig ned så den skal skrottes efter kun 10 år ? Det lyder meget usandsynligt !

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 19:03

Hej Kasper.
Jeg er vældig begejstret for Toyota, men fandt ikke hverken Yaris eller Aygo i de kriterier for pris/km/alder som var givet.
Hvis man kan være så heldig er begge mærker selvfølgelig oplagte valg....med mindre der er en grund til at de så er meget billigere end tilsvarende Yaris/Aygo!!!
Mvh Per Rasmussen

Profil slettet

Profil slettet

17-01-2008 kl. 19:03

Hej Kasper.
Jeg er vældig begejstret for Toyota, men fandt ikke hverken Yaris eller Aygo i de kriterier for pris/km/alder som var givet.
Hvis man kan være så heldig er begge mærker selvfølgelig oplagte valg....med mindre der er en grund til at de så er meget billigere end tilsvarende Yaris/Aygo!!!
Mvh Per Rasmussen