Bilbasen Forum

Anders Wickmann

Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004

01-05-2008 kl. 14:46

Jeg overvejer at anskaffe mig en New MINI Cooper D og vil høre om der er nogen der har nogle erfaringer med sådan en bil. Kan se at brændstof forbruget ligger på næste 26km/l ved blandet kørsel - kan det være rigtigt?? Ser frem til at høre fra andre MINI ejere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-05-2008 kl. 17:44

Selvom jeg selv kører diesel, synes jeg altså der er et modsætningsforhold i at vælge en livstilsbil som en Mini i en dieseludgave ! En Mini er sgu da ikke en bil man køber med fornuften - og derfor er diesel da ikke en valgmulighed :-)
I øvrigt lyder de 26 km/l lige lovlig optimistisk , men har ingen specifik viden derom.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

01-05-2008 kl. 21:51

Ja jeg kikkede sgu også lidt på den opgivelse af forbrug. Men det er jo BMW's Diesel motor der er i en lille minimbil, og der er kendte for at gå meget langt på en liter olie. Kunne godt tænke mig at høre om den fra en der har prøvet at køre den i praksis.

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

01-05-2008 kl. 23:28

Mig bekendt er det en PSA diselmotor der er i de nye, og før 05 var Toyota leverandør.
Så helt BMW er det altså ikke.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

02-05-2008 kl. 22:49

Det havde jeg faktisk også læst et sted - så undrer det mig bare endnu mere... ;-) Hverken PSA eller Toyota har biler der kan køre så langt på en liter!?

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

05-05-2008 kl. 09:19

Dieselmotoren i Mini er ganske rigtigt en PSA-motor, der ikke er pillet ved. Og den nye generation af benzinmotorer i PSA-koncernen er udviklet i samarbejde med BMW - så konklusionen må være, at de to koncerner mener, det giver mining at drage nytte af hinandens kompetencer og erfaringer.
Hold da helt op, hvor må det være helt enormt fantastisk at have kørt en tur i en BMW 530 d - godt du fik den oplevelse luftet. Omvendt er det ikke specielt relevant at fortælle om, når der tales om Mini, vel Søren?
Konklusionen må være, at der er større respekt fabrikanterne imellem, end der er mellem køberne af de forskellige mærker - eller taxa-chaufførerne, der har nogle af landets fineste tjenestevogne...

Anders Wickmann

Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004

19-05-2008 kl. 15:30

Jeg saa idag en Peugeot 207 ombygget til VAN. Er der nogen der har proevet det paa en MINI Cooper D? Det burde vil ikke vaere noget problem.

Anders Wickmann

Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004

28-09-2009 kl. 12:21

Er der nogen der kan tilføje mere på denne tråd?? Jeg har en MINI Cooper D på hånden og ville gerne høre fra nogle med faktiske erfaringer der har haft bilen i lidt længere tid end blot prøveturen fra forhandleren.

Vh Anders

Anders Wickmann

Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004

05-10-2009 kl. 16:50

Hej Stefan

Tak skal du have for dine kommentarer. Jeg har netop her i weekenden købt en fra 2008 der har gået 11000kr. Det var da alligevel en del småting der har været. Håber ikke min behøver så meget værskstedsbesøg selvom det trods alt er på garantien.

Jeg pendler selv ca 130km hver dag så det bliver til 10 timer om ugen i bilen. Så hvis ikke man kan have det lidt sjovt mens man kører ved jeg snart ikke. Jeg skal rapportere hvordan det går når jeg har haft min lidt tid.