Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mondeo 2.0 TDCI 130 Hk, hvor langt på litteren ?

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

22-11-2007 kl. 11:23

Hvis du har en Mondeo 2.0 TDCI 130 Hk kan du da give lidt oplysninger om din brændstof økonomi

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

22-11-2007 kl. 15:08

Ok, min er også en stationsvogn fra 2004, har målt den sidste tankful til 15,3, blandet kørsel by, landevej og motorvej, samt at jeg hver mogen bruger motor/kabine varmer i ½ time.

Har lige fået den chippet ikke med en snydeboks men direkte ændring i boksen, omkring 170 hk, vauuu en hel anden bil kan varmt anbefales, efter chipning viser computeren 4,8 l/100km ved den tankfuld, hvor jeg målte 15,3 så jeg kunne konstaterer at computeren ikke længere passer. Der er vel også noget med at den generelt kører kortere om vinteren, især de danske udgaver som er med kabinefyr som automatisk kører når temperaturen er nede under 4 grader (når udetemperatur indikatoren lyser gult).

Vi har selv en lille C1 og på samme måde som dig tager jeg da også den til de små byture, er umulig at tvinke under 19 km literen.

Søren Friis

Søren Friis
bruger siden
29-08-2005

07-02-2008 kl. 15:54

Hej Bo.
Har lige læst om din computer som viser 4,8l/100km. Min gør nøjagtigt det samme, og jeg troede det hang sammen med opgraderingen af tilskudsvarmeren, til kabinevarmer. Jeg har også fået chippet min Mondeo, på samme måde som dig. Tror du det er årsagen til fejlvisningen?
Har kontaktet det lokale Ford værksted, men de klør sig bare lidt i håret ;-)
mvh
Søren Friis

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

07-02-2008 kl. 16:04

Har selv spurgt Ford, de ved ingen ting og siger bare at det kan man ikke justere, det tror jeg nu ikke helt på, ham der har chippet har lovet at finde en metode, så lykkes det vil jeg annoncere det i dette indlæg

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

08-02-2008 kl. 08:26

Det er vist meget normalt for automat gear udgaven, det er jo også derfor den er en del dyrere i grønne afgifter

Allan Troelsen

Allan Troelsen
bruger siden
12-01-2006

09-02-2008 kl. 17:39

Min 2,0 TDCI 130 hk går ca. 15 km./l ved blandet kørsel. Det synes jeg egentlig er OK, da der er en del "pullerkørsel" ind i mellem. Iflg. computeren går den ca. 16 km./l, men den beregner altså lidt for meget.
Hvad har du givet for chipningen ? Er det udført af autoriseret værksted ? Bruger den ikke mere brændstof nu ? Er den blevet hurtigere i både optræk og ved overhaling ?

Allan Troelsen

Allan Troelsen
bruger siden
12-01-2006

09-02-2008 kl. 17:39

Min 2,0 TDCI 130 hk går ca. 15 km./l ved blandet kørsel. Det synes jeg egentlig er OK, da der er en del "pullerkørsel" ind i mellem. Iflg. computeren går den ca. 16 km./l, men den beregner altså lidt for meget.
Hvad har du givet for chipningen ? Er det udført af autoriseret værksted ? Bruger den ikke mere brændstof nu ? Er den blevet hurtigere i både optræk og ved overhaling ?

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

11-02-2008 kl. 08:21

Den bruger ikke mere brændstof, stort det det samme, jeg vil faktisk sige at du kan ikke samenligne den nu og før chipningen, en helt anden bil at køre i, før gik den godt, nu går den ekstrem godt, et moment på 400Nm giver både i optræk og på toppen, var i Flensburg for et par uger siden, ved 200 er der stadig en del at gi af.

Chipningen er lavet af en bekendt som arbejder indenfor motorsporten, på normal vis koster en chipningen omkring vel omkring 7000 kr.