Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Momsregler ved import/eksport

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

30-10-2009 kl. 09:06

Når man søger efter biler på f.eks. mobile.de står der af og til en "export-price" uden moms. Hvad sker der så når man tager bilen hjem - skal der så betaltes moms i danmark? Hvis ja, så kan det vel bedre betale sig at "beholde" den tyske moms da den jo er lavere? Er der nogen der kan forklare reglerne på dette område? Mvh/Emil

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2009 kl. 10:36

Hej Emil

De gange jeg har importeret biler fra tyskland har jeg altid betalt den tyske moms.Jeg kan ikke se at det er nogen fordel ikke at betale den.
Som tingene er lige nu tror jeg ikke at det kan betale sig at importere selv da der er masser af billige biler i Danmark nu.Har selv lige købt herhjemme og ikke i tyskland da afgiften ville blive for høj.

Afgiften bliver jo beregnet ud fra hvad en tilsvarende bil bliver solgt for i danmark.Da skat kigger på biler som er solgt for 2-3 mdr siden kan priserne være faldet yderlig i mellemtiden,men du kommer til at betale afgift af hvad bilen kostede førhen,Så jeg ville ikke selv tage en bil hjem,med mindre at det er en som du ikke kan finde herhjemme.

m.v.h

nyborg dækservice

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

30-10-2009 kl. 10:51

Grunden til at jeg spørger er at jeg pt. bor i udlandet, og kører i en bil som jeg gerne vil have med hjem til danmark.

Hvordan dokumenterer jeg overfor danmark at ikke skal betales moms på bilen, da den allerede er indregistreret i udlandet i mit eget navn?

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2009 kl. 11:21

hvis du bor i tyskland,tager du bare bilen med hjem og da det jo er eu land skulle der ikke være nogen problemer i dette.hvis der er plader på bilen kan du bare afl dem herhjemme og få den afmeldt.Hvis ikke der er plader på kan du nu som noget nyt få en tysk prøveplade og køre den hjem uden at skulle skifte til dansk prøveplade ved grænsen,alt dette blev endelig ændret her i sommer efter 5 års forsinkelse,men ring til skat for en sikkerheds skyld da der løbende kommer ændringer.

m.v.h

nyborg dækservice

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

30-10-2009 kl. 11:40

Super - tak for rigtig god information

Mvh/Emil