Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mest holdbar: CR eller PD ?

Profil slettet

Profil slettet

21-05-2010 kl. 13:53

Hej Vi er et par kollegaer som har hver vores VW. Den ene er en diesel med CommenRail motor den anden er en PumpeDyse. De har ens volumen. Vi har drillet hinanden lidt med hvilken der er mest slidstærk, forstået mht. flest km og holdbarhed. Kan nogle mon kaste lidt lys og viden over vores snak ? God pinse til alle og på forhånd tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

21-05-2010 kl. 14:16

hmmmm mit svar kunnel være at de er lige ringe.... det er jo en vw !

Nå men seriøst mener jeg det er svært at svare på.... tdi motorne har dog vist at de har en fin holdbarhed... om end der har været problemer med f.eks. 2.0 tdi jvf. autobild.de

Profil slettet

Profil slettet

21-05-2010 kl. 21:11

Suk..Kåre Pap-øre - skal du ikke ud og gnubbe på din rustne Lancia ??

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

21-05-2010 kl. 23:39

2,0 Tdi Pumpedyse er berygtet for at have svage motorer. Der er mange kendte tilfælde af defekte turboer osv.

2,0 Tdi har jeg ikke på nuværende tidspunkt hørt noget negativt om endnu.

Men jeg ville holde på commonrail, at den holder længst.

Dog føles Pumpedyseudgaven kraftiger. Den er lidt mere eksplosiv.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-05-2010 kl. 17:21

Jeg vil påstå at noget af holdbarheden også ligger i måden den bliver kørt på, og hvor langt man køre ad gangen, og så lidt held selvfølgelig, der kan på alle motorer være fejl i komponenter mv, og turboen kan ryge sig en tur....folk har det med at sige at en motor er noget skidt hvis turbo ryger sig en tur, men faktum er at alle turboer kan ryge sig en tur. Sidst hørt det på en fiat grande punto, med en ellers fremragende diesel motor. En bmw 320d røg turbo også, og sådan kan man blive ved. Men diesel køre rigtig godt.

Mvh