Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mazda VS Honda

Profil slettet

Profil slettet

22-09-2006 kl. 22:25

Ja, det er et svært valg.. Personligt er jeg mest til Honda'en (på trods af den lidt svagere motor), men det er netop dét: det er en personlig betragtning.. Jeg kan godt lide biler der skiller sig lidt ud, og dér falder Mazda'en nok lidt bagefter Civic'en.. Men jeg ville bestemt ikke være ked af at eje 3'eren... Sørg for at køre nogle gode, lange prøveture i begge biler, og vælg så den der tiltaler dig mest, kvaliteten burde være overbevisende i dem begge..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

23-09-2006 kl. 16:50

Var dette en afstemning er der jo allerede et klart billede, men som tidligere nævnt beror det jo i sidste ende på din egen vurdering. Jeg ville vælge (og vælger med stor sandsynlighed) Civic 1,8 Sport, men det svar er vel det man kan forvente af en der har kørt Honda i næsten 30 år.

Jeg kender ikke så meget til de øvrige biler fra den omtalte test i AutoBild hvor pointforskellen på nummer 1, 2 og 3 ikke er ret stor, men kan se at der er nogle fejl i data for Civic.

Med venlig hilsen Kim

Lars Bøgebjerg

Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005

23-09-2006 kl. 18:52

Jeg har netop solgt min Mazda 3 2.0 Touring Plus, dvs. samme motor som den du har kig på bare med lidt mindre udstyr.

Bilen kørte rigtigt godt, men der var en del motorstøj i kabinen, hvilket var generende ved motorvejskørsel. Ellers var der ingen problemer med den.

Profil slettet

Profil slettet

24-09-2006 kl. 13:57

Hej :o)

Jeg vil høre om i kan hjælpe mig med at vælge mellem to helt biler, som jeg har været ude og se på. Den ene er en Honda Civic 1,8 Sport og den anden er en Mazda 3 2,0 Sport. Prisen er stort set ens, så det er ikke det er det afgørende. Hvilken en af disse to biler vil i/du vælge???

Mvh Thomas