Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mazda 626 Oser ved start

Henrik Viberg Hansen

Henrik Viberg Hansen
bruger siden
10-01-2006

28-02-2008 kl. 20:43

Hej jeg har lige erhvervet mig en brugt Mazda 626.fra 1995. Bilen er ellers rigtig fin men nu ser jeg til min store skræk at den oser helt vildt ved koldstart, da det ikke er en diesel, syntes jeg at det ser lidt mærkeligt ud, indkørslen er jo nærmest væk i røg. Er der nogen der har oplevet ligende, er det toppakningen? Og hvis hvad koste det at få lavet på et værksted? MVH. Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

28-02-2008 kl. 22:02

Det kunne godt (også alderen taget i betragtning) lyde som om de gummitætninger der sidder på ventilstammerne er blevet hårde, og helt eller delvist har mistet noget af den tættende effekt. Når de gør det kan der ved stilstand sive lidt motorolie ned i cylindrene, og så oser bilen ved opstart hvis den har stået lidt. Hvis du bare lige er inde og købe rundstykker, og starter bilen 10 minutter efter oser den sikkert ikke.

Hvis du intet begreb har om motorer lyder det nok som det rene volapyk, men det er den lille gummihætte der kan ses på billedet her (nærmest kameraet).

http://farm1.static.flickr.com/182/383162378_2be0bc99f4.jpg

Det er billigere at fylde det motorolie på den æder af den vej end at få dem skiftet, men selvfølgeligt ikke holdbart hvis det bliver for voldsomt.

Med venlig hilsen Kim

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg