Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Mazda 5 vs. Seat Altea
Profil slettet
24-03-2008 kl. 21:29
Hej.
Jeg står over et valg mellem at skulle invistere i en gulpladebil, maks 2 år gammel. har kigget lidt på Mazda 5 og Seat Altea.
Jeg håber at kunne få nogle gode råd med hensyn til plusser og minusser
-Dennis
Profil slettet
25-03-2008 kl. 12:44
Hey Dennis,
Kender ikke så meget til Mazda'en da jeg ikke har præferencer for "Japanere". Men hvad angår Altea'en har jeg kun positive tilkendegivelser, har kørt i en Altea 2.0 TDI 140 DSG'er i knap et år, og den kører bare derud, eneste minus er efter mit hovede at det kan være svært ikke at kører sjovt i den, Alteaen indbyder til kløe i højre fod. Har lige været til 30 KM service og der har endnu ikke været anledning til, negative oplevelser eller dyre udskiftninger. Altea'en kan anbefales ikke mindst pga. ekstraudstyret !
Kender ikke så meget til Mazda'en da jeg ikke har præferencer for "Japanere". Men hvad angår Altea'en har jeg kun positive tilkendegivelser, har kørt i en Altea 2.0 TDI 140 DSG'er i knap et år, og den kører bare derud, eneste minus er efter mit hovede at det kan være svært ikke at kører sjovt i den, Alteaen indbyder til kløe i højre fod. Har lige været til 30 KM service og der har endnu ikke været anledning til, negative oplevelser eller dyre udskiftninger. Altea'en kan anbefales ikke mindst pga. ekstraudstyret !
Profil slettet
26-03-2008 kl. 08:46
Seat har en dårlig interiør kvalitet men ellers er det jo vw. Mazda 5 har jo en god garanti. Men mon ikke snart den nye Mazda 6 som st.car fås på gule plader? Hvis ikke du har brug for højden i bagrummet så kik dog på en rigtig st.car på guleplader, Skoda Octavia etc..