Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Long life service hos VW og Skoda, bare ikke hos Seat?????

Profil slettet

Profil slettet

23-05-2007 kl. 16:56

Er ikke medlem, men synes alligevel i skal se dette, i har vel også medlemmer der kører Seat. Anyway nu er Passaten byttet med en Seat Altea XL 170TDI lækker vogn men!!!! Se her hvad jeg har skrevet til Seat danmark. Hej. Vi har lige købt en Seat Altea XL 170TDI. Vi har tjekket Skoda og VW inden. Nu finder jeg så ud af at bilen skal til olieskift ved 15.000km, hvor de øvrige tdi hos VW og Skoda kører med longlife service, tog jeg for givet var implementeret ved Seat, vi købte ydermere 1l olie til at hælde på bilen ved evt. forbrug og det er longlife olie. Så jeg er meget skuffet over at en motor der er billig at vedligeholde hos VW og Skoda, pludselig bliver dyrere bare fordi man vælger en Seat. Bilen er forberedt til longlife hvad går der galt hos Seat????? Ellers er vi rigtigt glade for bilen. MVH. Ole Stevnsgaard Nielsen Jeg synes bare det er at trække penge af folk, hvad mener i? Har ikke fået svar fra Seat endnu, men håber de får fingeren ud og får indført longlife, med tilbagevirkende kraft til de biler der forberedt for det, da det er samme computer der sidder i bilerne fra VW koncernen. MVH. Ole PS. Har talt med importøren i telefonen, han hældte en masse vand ud af ørerne om at bilen var lavet i Spanien osv. osv.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

24-05-2007 kl. 08:43

Måske er Seat bare mere realistisk med hensyn til produktets formåen!
Iøvrigt kan man sætte spørgsmålstegn ved hvad "longlife" er, jeg gætter på at det gælder maskinen/olien, od ikke de mennesker der ind-ånder en olie-sky efter et "tysk kvalitets" produkt af en bil!

Profil slettet

Profil slettet

24-05-2007 kl. 08:59

Olie dampen fra udstødningen rustbeskytter, er også god til at lægge røgslør ud. Men Benny pumpe dysen oser ikke, der jo partikel filter på, du kan tage en finger og køre rundt i udstødningen.
Toyota det såkaldte kvalitets produkt skal også til service for hver 15.000 km, så de kender åbenbart også deres plads i hierakiet.

Profil slettet

Profil slettet

24-05-2007 kl. 09:10

Men eksempelvis bremser som du nævner i dit eksempel, er der sensorer på der fortæller hvornår skiver og belægning skal skiftes. Lige så med olien, sensorer der registrer hvor når olien skal skiftes, afhængigt af kørsel mønster kan du være heldig at køre op til 50.000km mellem service, men er næppe realistisk. Selv dæktrykket bliver overvåget. Men tusind tak for et godt input til debaten her, saligt uden at fornærme hvad folk nu har valgt at køre i. VH. Ole PS. du får et 5 tal i rating......

Profil slettet

Profil slettet

24-05-2007 kl. 13:50

Hej igen.
Har talt med FDM, de giver mig ret i at det er mystisk med Seats service interval. De undersøger sagen, så er der mulighed for det bliver opklaret mystikken bag.
VH. Ole

Profil slettet

Profil slettet

24-05-2007 kl. 15:03

Har talt med Henrik Hedegaard eftersalgs chef hos Seat.
I får den korte version.
Jeg fortalte ham om det problematiske i at der på deres hjemmeside under service og miljø står long life i billedet på den skovvej de viser. Det var vi bestemt ikke enige om.

Det korte af det lange er, at Seat fabrikken har lavet en bruger undersøgelse der viser at kunderne ønsker korte service intervaller.
Noget langt ude synes jeg, men det er konklusionen.
MVH. Ole Nielsen