Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Lexus vs Volvo

Profil slettet

Profil slettet

01-01-2010 kl. 22:20

Jeg kører pt i en Volvo V70 fra 1998 med 280.000 km på tælleren - den kører fejlfrit og har altid gjort det og koster mig kun almindeligt service omkostninger. Jeg overvejer nu at udskifte Volvo'en med en lidt nyere Lexus IS250 aut fra 2005-2007, importeret fra Tyskland, med omkring 100k på tælleren. Mit spørgsmål går på om der er nogle væsentlige service omkostninger på en sådan bil som jeg ikke lige har set? Og jeg formoder at man blot kan køre sin Lexus ud på et Toyota værksted og få den samme service som øvrige Toyota kunder, som de jo er så kendt for? Jeg har altid kørt min Volvo til service i Sverige på et værksted jeg kender der, og har altid været tilfreds. Er der ellers noget man skla være obs på ved sådan en Lexus IS?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-01-2010 kl. 23:32

Mine indledende undersøgelser er udelukkende baseret på priser fra bilpriser.dk's "import beregner". Den viser en forskel på ca. 100.000,- kr på en model der har kørt 20.000 og en der har kørt 100.000 km?

Skat's egen side med vurderinger indeholder kun 1 enkelt is250.

Leon Bjerregaard

Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005

02-01-2010 kl. 16:44

Jammen hvad venter du på, bare gå igang er selv på min anden Lexus, dog en del ældre, men nok ikke mindre sjov, der er en is300 hentet i Syd Tyskland, den har bare alt i udstyr og kører som en drøm, men hvis du nu har mulighed for det ville jeg nu nok køre til Toyota/Lexus i Flensburg da de kender de forskellige modeller, og lige netop den Is250 går der altså heller ikke ret mange af i DK, og forhandler nettet er jo totalt latterlig her i Dk, men hvis du nu bor på Sjælland er der jo Mikael Lassen (aut. forh) Nu er det ikke fordi jeg tror at et almindeligt Toyota værksted ikke kan klare opgaven med hensyn til sevice, jeg mener bare hvis man har råd til een bil i den klasse, ja så må man også være indstillet på at betale hvad det koster.

Held og lykke med dit køb, tror ikke du bliver skuffet

Mvh. Leon

Leon Bjerregaard

Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005

02-01-2010 kl. 17:12

Ja, Jesper du skal være obs. på rustbeskyttelse, og så find dig en med fuld servicebog, min is 300 kommer jo fra syd tyskland var som ny i undedrvogn, men har nu fået den store tur med rustbeskyttelse, de lidt ældre modeller is200/300 anbefales en voks baseret undervognsbehandling.
Med hensyn til omk. har der kun været de normale service eftersyn.
den "gamle" havde kørt 210.000 km. dog med en lille svipser SJOVT nok i Munchen, på Sommerferien 2008 der gik der en tændspole, nå så fik vi lidt gavn af SOS også. Så, ja selv de bedste kan svigte.

Mvh.Leon