Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Leveringstid ved privatleasing ??

Profil slettet

Profil slettet

11-11-2009 kl. 10:06

Hej igen alle bilkyndige. Tidligere har jeg fortalt at jeg venter og venter og.... på en ny Polo. Det er jeg træt af, så nu overvejer jeg at privatlease og annulere handlen. Men : Er der også leveringstid på en privatleaset bil ?? Jeg kigger især på: Mini One D BMW 116 D eller andre gode ideer. Jeg synes blot, at hvis man skal lease kan man lige så godt lease noget lækkert, som man evt. ikke turde købe :-) Men vigtigst: er der leveringstid på at få en privatleaset bil ??? På forhånd tak - Mette Ps: bør man lease 2 eller 3 år ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

11-11-2009 kl. 11:58

Kort fortalt - ja, der er leveringstid også ved leasing.
Det er jo de samme fabrikker der skal producere bilerne, og er de "bagud" kommer det sig ikke så nøje, om det er dig eller leasingselskabet, der køber bilen.
Ovennævnte var i hvert fald gældende vedr. en C-Max jeg forhørte mig om hos Easyfleet, og min brors leasede Fiat 500 er også produceret efter hans (eller rettere - hans kones) specifikationer, med deraf følgende leveringstid på ca. 1½ måned.

Hvis du derimod finder en importør der tilbyder fordelagtig leasing af en lager-bil, er snakken en anden - men det ville den jo også være, hvis du valgte at købe en lager-bil :-)

vh
Thomas

Dennis Preuss Nielsen

Dennis Preuss Nielsen
bruger siden
15-06-2008

11-11-2009 kl. 15:58

Jeg ventede cirka 3 uger på min 3 serie. De kan trække lagerbiler fra hele scandinavien så vidt jeg forståd det. Det eneste jeg fik eftermonteret var fartpilot.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

11-11-2009 kl. 16:21

Jeg tror godt, at man kan forvente en lidt kortere leveringstid, hvis man vælger leasing. For leasingselskaberne er så store kunder hos de enkelte bilmærker, at de kan lægge et voldsomt pres på dem.

Man ser det ofte med biler i firmaklassen i slutningen af året. De normale kunder får skubbet deres levering til efter årsskiftet, så leasingselskaberne kan levere til deres kunder inden årets udgang.

Profil slettet

Profil slettet

12-11-2009 kl. 10:26

Hej alle
Tak for jeres input. Jeg har nu regnet og regeret - sammenlignet biler m.m. og jeg er kommet frem til , at det altså ikke kan svare sig at lease bil istedet for at købe. Ihvertfald ikke når købet er på ca. kr. 200.000. I leasingydelse og engangsbeløb vil jeg betale ca. kr.100.000 på 2 år og 40000 km. Det er det halve af hvad "min" Polo koster, og den er da vel nok mere værd end en værdihalvering efter 2 år og km 40000 ??
Samtidig synes jeg altså stadig jeg får en bedre bil med meget mere udstyr i Poloen, end dem jeg selv sammenlignede med: BMW og MINI. I Poloen får jeg klima, fartpilot, sædevarme, tonede ruder og rigtig meget andet. Ting jeg netop "krævede" af min nye bil. Disse ting findes ikke i de andre.
Så jeg krydser fingrene for at min gamle bil holder et par måneder endnu - samtidig med et mirakel om fremrykning af leveringen. Det ville være en god julegave ihvertfald fra VW :-)

Profil slettet

Profil slettet

12-11-2009 kl. 10:28

Det skal siges at jeg betaler kontant (har pengene i banken). Situationen havde selvfølgeligt været en anden hvis jeg ikke havde pengene eller havde svært ved at låne :-) Så tror jeg det at lease var det rigtige..

Dennis Preuss Nielsen

Dennis Preuss Nielsen
bruger siden
15-06-2008

23-11-2009 kl. 10:25

Jeg er ikke helt enig i din udregning :-) Hvis du tager en Mini One d feks. Så smider du over 24 mdr under 90.000kr og har kørt i en bil der er en del dyrre en din polo.

Det kan godt være din pole kun mister 50.000kr i værdi over 2 år og 40.000km. Men dertil skal du ligge service som vel også koster en smule. Og ikke midst renteudgifter med mindre du har pengene kontant. Vil mene at hvis du skal ud at låne de 200.000 kr så er vi lige pludseligt oppe i nærheden af de 90.000 for 2 år som en mini koster.

Om du for en bedre bil kan så diskuteres:-) I BMW er klima så vidt jeg ved standart i alle modeller? Og ellers er der ingen problem at få ekstrudstyr i din bil selvom du skal lease den.

Ved godt at ved en bil til 200.000 så er det nok lige på grænsen om det kan lønne sig at lease. Men væsenligt dyrre er det altså ik. Men en 3 årig leasingaftale gør det selvføgeligt billigere.

3750kr om for en 316d med en 115 hk 2,0 der kører 26,7 kml. Så kan jeg garantere dig at du smiler vær dag du skal ud at køre de næste 3 år :-) 160.000kr for 3 års nydelse i en bil der koster lige omkring en halv mil.