Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Leasing af brugt Audi

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

09-10-2008 kl. 22:13

BMW er jo startet med at tilbyde leasing af deres 3 år gamle leasingbiler, men endnu er Audi selv ikke kommet med på vognen. Men findes der øvrige forhandlere eller leasingselskaber som tilbyder leasing af nyere (+3 år) brugte Audi'er ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-10-2008 kl. 15:48

Leasing af brugte biler kan generelt ikke betale sig. I tilfældet med BMW skyldes det at det er biler der i forvejen har været leasingbiler og derfor kan de genudleases. Ved almindelige brugte biler kan det ikke betale sig da leasingselskabet ikke kan holde momsen ude. Det er også sværere at vurdere serviceomkostningerne på en brugt bil og dette taler også imod genudleasing, men mon ikke BMW burde have styr på deres egne biler.
/Carsten

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

11-10-2008 kl. 22:26

Men jeg har svært ved at se hvorfor en leasingudbyder af Audi ikke kan gøre det samme som BMW:

1) Serviceomkostninger er lige så forudsigelige som hos BMW
2) Der findes jo Audi leasingbiler i dag så de skal jo på et tidpsunkt genleases eller sælges.

Eneste forskel er at SMC selv så vidt jeg ved ikke har været i gang med leasing i så lang tid at de er kommet til genleasing endnu. Det var derfor jeg ville høre om I kender til andre som er kommet til det punkt hvor deres Audi leasingaftaler løber ud.