Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Læg dig forover på køleren '..and squeel boy..'

Henrik Berg Andersen

Henrik Berg Andersen
bruger siden
28-07-2007

26-03-2008 kl. 13:38

Hej folks. Så skete det, som det er gjort før. Du bliver bedt om at lægge dig i selen og være bevidst om dit miljø og dit energiforbrug og træffe ansvarsfulde og fornuftige valg. Med den gode økonomi og tal for brændstofforbrug for dielselbiler, har vi igennem det sidste år eller to blevet godt og grundigt overbeviste om, at diesel må være det rigtige valg på trods af, at du skal betale mere i registreringsafgift gennem en højere pris og i øvrigt betaler dobbelt på den grønne afgift. Det har ganske vist også været rigtigt, så længe diesel kostede en krone mindre end en liter benzin. Det var kun hvis man kørte meget lidt, at benzin stadig var det bedste valg. Gamle tommelfingerregler om mindst 30.000 km om året i kørsel var skåret ned til blot 10.000-15.000 km om året, før det kunne svare sig at købe en dieseldrevet bil. Og hvad sker der så: Når det tilstrækkelige antal 'idioter'. mig selv inklusive, har købt en dieseldrevet bil og lagt godt og grundigt i statskassen, så sættes prisen på diesel op. Den er nu dyrere end en liter benzin. Regnestykket om hvornår diesel er det rigtige valg, er nu mere eller mindre skudt tilbage til de gode gamle dage. Jeg kan kan kun føle mig godt misbrugt. Kender I den scene fra "Udflugt med døden", hvor sætningen "...squeel boy..." bliver brugt. Det er lidt derhenad.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

26-03-2008 kl. 17:44

Hvis det kan hjælpe lidt på humøret,er diesel i dag faldet med 35 ører,og benzin kun med 5 ører,det retter sig sikkert hen over sommeren,når der ikke bruges så meget fyringsolie.

Profil slettet

Profil slettet

26-03-2008 kl. 18:04

I dagens Danmark er der ikke nogen "smuthuller". De bliver effektivt lukket, så man skulle tro at vi havde et militærdiktatur og ikke monarki :)
Det der lignede "en fidus" via en lille ændring af registrerings-afgiften er nu blot udlignet igen via højere brændstofpriser.
Jeg kører ikke diesel, men har ondt af jer, der nu har spyttet gigantiske beløb i statskassen i den tro at dieseldrift er fremtiden i Danmark.
I forhold til vores real-løn, som topper på EU-plan, kunne man antage at vi har råd til at spytte lidt mere i bilbudgettet end vore EU naboer, men selv med vores lønniveau og Bruttonationalprodukt in mente, så betaler vi "kassen" for at eje og køre i bil i Danmark.
Så vi måtte bare stå ret som en lille snot-hvalp og tage de tæsk der kommer ! Det bliver aldrig billigt at være bilist i Danmark.

Sidst rettet: 26/3-08

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

27-03-2008 kl. 21:34

Dit nødråb er hørt,diesel faldt igen i dag,15 ører,og benzin kun 12 ører,så det går den rigtige vej.

Helmer Nielsen

Helmer Nielsen
bruger siden
22-11-2006

29-03-2008 kl. 13:16

Hos "min" forhandler kostede diesel "kun8,68Kr."her til morgen den : 29-03-08 M.v.h.Helmer Nielsen