Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
"Kvalitetstest" i det nye Auto Bild.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
25-02-2009 kl. 09:21
Hej.
Der bliver jo jævnligt lavet nye undersøgelser af de forskellige bilmærkers kvalitet.
I går kunne man så i det danske Auto Bild læse den nyeste test, som er lavet i samarbejde med de danske synscentre.
Den store overraskelse finder man i denne test i gruppen af 4 år gamle biler - altså biler som skal til deres første periodiske syn.
Top 10 listen over biler med færrest fejl indeholder nemlig hele 7 biler fra Ford / Volvo. Desuden er der to Audi'er og Toyota Yaris i Top 10.
Sådan plejer listen jo ikke ligefrem af se ud, så enten har Ford / Volvo taget et kæmpe skridt frem, eller også er de andre faldet lidt af på den.
Hvornår har vi f.eks. sidst set sådan en test med kun een japansk bil i Top 10.
Meget interessant læsning.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
25-02-2009 kl. 21:28
Jeg synes måske, at det er lige lovligt let bare at afvise en test som denne med en begrundelse om, at testen skulle være købt.
Istedet synes jeg, at man bør rose Ford / Volvo for at have taget et stort skridt i den rigtige retning. Jeg synes, at det er rigtig flot.
Iøvrigt kører jeg selv Mazda 5 - en bil som af en eller anden grund slet ikke fremgår af listen, men mon ikke den ligger placeret lige på den gode side af midten som de andre Mazda'er.
Istedet synes jeg, at man bør rose Ford / Volvo for at have taget et stort skridt i den rigtige retning. Jeg synes, at det er rigtig flot.
Iøvrigt kører jeg selv Mazda 5 - en bil som af en eller anden grund slet ikke fremgår af listen, men mon ikke den ligger placeret lige på den gode side af midten som de andre Mazda'er.