Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

køb ikke subaru

Profil slettet

Profil slettet

25-06-2009 kl. 15:49

har en subaru forester fra oktober 2009 som har kørt 65000 km. for ca 2 måneder siden fik jeg problemer med diesel partikelfilteret, det er et problem der ikke er set før så det er nogle teknikker fra sverige der skal løse promlemet men de bliver ved med at skal havde nye oplysninger fra bilen og der er skiftet 2 dpf men den virker stadig ikke. onsdag morgen ringede de og sagde jeg ikke måtte køre mere i bilen så nu holder den på værksted og venter på at der kommer nogen og kikker på den. det gør de måske i næste uge hvis de får tid som de siger de holder jo ferie. det er så dårlig en service at man tror det er løgn da jeg bruger bilen som taxa har jeg ikke tid til at vente på at de gider og rejse sig op og gøre noget da der allerede er gået 2 månder med ingenting. så skal i købe ny bil hold jer langt væk fra subaru

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

25-06-2009 kl. 16:03

De forsøger jo at løse problemet, så det er vel egentlig ok.
Selvfølgelig problematisk, hvis de ikke har tilbudt dig en lånebil i perioden.

Man kan måske også konkludere, at du har været uheldig, da Subaru generelt og Forester i særdeleshed ofte er kåret som et af de absolut mest fejlfri bilmærker.
Bl.a. her:

Endnu en sejr for Subaru

Så har Subaru også de mest tilfredse ejere i Tyskland

Det er ikke kun i Sverige at Subaru er kåret som mærket med de flest tilfredse bilejere. Nu er mærket også blevet nummer 1 i Tyskland, efter den store ADAC AutoMarxX 2009 er præsenteret.

Historien har det ofte med at gentage sig, og det har den også gjort for det japanske bilmærke Subaru. For nylig indtog det 1. pladsen for anden gang på kun 3 år i vores naboland Sverige, i Nordens største undersøgelse om tilfredshed blandt bilejere.
Nu er det samme sket i vores andet naboland Tyskland hvor danske FDM's søsterorganisation ADAC's tilsvarende undersøgelse netop er blevet offentliggjort.

Subaru scorede topkarakter i samtlige delmomenter i undersøgelsen. Subaru blev etter i kategorien "Total tilfredsstillelse med mærket" foran Jaguar og Porsche. Lige så godt gik det i kategorien " Tilfreds med værkstedet" De tyske Subaru ejere er også de mest loyale, intet andet mærke kunne fremvise lige så højt resultat på spørgsmålet "Vil du købe en bil af samme mærke næste gang du skal skifte?

Foruden mærkerne som helhed, så rangerer AutoMarxX undersøgelsen også de enkelte bilmodeller. I "Top 10 listen" fandt man såvel Legacy som Forester, Impreza & Outback.

Undersøgelsen AutoMarxX gennemføres 2 gange årligt af professor Dr. Christian Homburg ved Mannheims universitet i samarbejde med ADAC.

Profil slettet

Profil slettet

25-06-2009 kl. 16:30

ingen låne bil da det er en taxa.
ja de prøver at hjælp alt det de kan på værkstedet den ros skal de havde,
men når så dem der skal træde til når værkstedet ikke kan mere er ligeglade med deres kunder og har brugt ca 2 måneder på ingenting og de så tvinger mig til at pakere bilen på værkstedet til de engang får tid og lyst til at kikke på den fordi de skal til møde og kommer først hjem på mandag hvor er vi så henne.
det er ikke det jeg kalder kunde pleje.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

25-06-2009 kl. 21:58

Der kan jo ikke nødvendigvis sættes lighedstegn mellem tilfredshed og fejlfri, dog plejer Subaru at ligge i den pæne ende.

Profil slettet

Profil slettet

30-06-2009 kl. 00:15

Det er da fantastisk at du med en bil fra oktober 2009, altså een der faktisk ikke findes endnu allerede har kørt 65000 km. Spøg til side, har du prøvet selv at tage kontakt selv til Importøren i Sverige. De er som jeg har oplevet dem ikke så tossede. Da der normalt ikke er problemer med Subaru og dette som du skriver tilsyneladende et nyt problem, skal de vel lige have lov til at vende skråen. Glæd dig til problemet er løst og du igen kan nyde at køre i en af verdens bedste biler. Tænk hvis du "bare" havde en Mercedes.

Profil slettet

Profil slettet

06-07-2009 kl. 18:23

Det er jo ofte spændende at læse indlæg på sider som denne. Ofte bærer de desværre præg af, at dem der udtaler sig gør det imod bedre vidende og ofte ikke har indsigt eller erfaring omkring det de "kloger" sig på

Jesper Bagh

Jesper Bagh
bruger siden
12-11-2003

10-07-2009 kl. 17:28

Du kan jo ikke bebrejde forhandleren. Da de ikke får en krone, medmindre de får lov af Subaru Nordic. DE er så tit på kursus, ferie osv. osv. Så jeg ville håndtere sagen meget mere alvorligt og direkte til Subaru Nordic hvis jeg var dig.

Generelt er garantisager svære at få igennem, UANSET mærke. Har en kollega der måtte vente 3 måneder på en ny gearkasse til hans VW Passat DSG - UDEN lånebil!

Og så tror jeg ikke helt devisen holder omkring at man skal holde sig langt fra Subaru. Der er nu RET mange eksempler på det modsatte. Og enkelttilfælde regnes ofte ikke med i statistikker. Men givet - du er uheldig og fået en mandagsmodel. Ellers kan bilen bare ikke håndtere så stort et kørselsbehov, hvilket de så må erkende og enten lade handlen gå tilbage, eller give dig en RIGTIG god handel på en anden bil, eller model.

Jeg ved der findes flere Subaru Legacy'er som taxa, både 3.0r og diesel versioner. De har så vidt jeg ved ikke haft problemer. Jeg har snakket med et par stykker af dem, og de vender ALDRIG tilbage til mercedes!

Men pres på - og ikke overfor forhandleren. Han er uden ofte HELT uden skyld!

Sidst rettet: 10/7-09

Profil slettet

Profil slettet

14-08-2009 kl. 00:20

bilen er stadig ikke lavet og har snakket med subaru nordic men man føler lidt de stikker halen mellem benen og lader værkstedet i stikken så de kan bare famle i blinde.
værkføren på værkstedet skal havde mange rosende ord med på vejen for var det ikke for ham havde vi opgivet.
men når den køre er det en lækker bil alså når den køre:)

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2009 kl. 17:50

Hvorfor i al verden vil du købe en mandagsbil ? der må da være andre eks. til salg ?

Profil slettet

Profil slettet

29-08-2009 kl. 20:00

.. men de frelste, som ser noget som helst andet en en gammel Toyota i en Subaru, er jo ikke til at nå..... de må have fået soya i rullen..........

Profil slettet

Profil slettet

02-09-2009 kl. 20:19

så er der kommet ny motor i suben og nu kører den som en drøm dejligt.
men der var lidt krig på gaflen før det lykkes.
og nej den er ikke købt i oktober 2009 men oktober 2008 og er en 2009 model :)
også lige lidt MB kender nogle der har kørt MB som taxa i mange år men den sidste de havde tabte de 50,000 kr på så det er nok ikke så god en forretning mere og med de nye afgiftregler for taxaer så kommer der nok ikke så mange MB og BMW på gaden mere og kommer de er det nok de mere skrabet modeller.
subaru er en lækker bil når man er chauffør der er god ben plads og den er meget meget let kørt.
skulle man tage en mb til ca samme pris ville det blive en mb c klasse og den er hvis kun registret til mini pudler or der er ikke for 2 øre plads.
men ja min subaru er til salg så giv endelig lyd