Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Køb af brugt Volvo V70
Profil slettet
15-01-2008 kl. 13:03
Jeg skal til at købe en ny brugt bil. Det skal være en stationcar, da vi har 3 børn, hund og en klapvogn.
Jeg har gennem min trofaste bilforhandler/mekaniker, fået tilbudt en V70 2.5T fra 98. Den har gået ca 300000km. Det er en model med dellæder og automatgear. Den skulle være velholdt og uden problemer.
Prisen er, som jeg kan se, yderst fornuftig nemlig 105.000kr.
Her ville jeg normalt blive bekymret, men handlen går gennem min forhandler, som i øvrigt selv kører V70 2.5R, hvilket er hans 3 V70,er.
Er det et fornuftigt køb, eller er der faldgruber jeg skal være opmærksom på?
Jeg er selv lidt ambivilent omkring automatgearet. Har aldrig kørt med sådan et. Ved bare det er dyrt hvis det ikke virker. Nogen råd/vejledning omkring dette?
Dennis Voxted
bruger siden
06-01-2004
15-01-2008 kl. 16:57
Dejlig bil.
Mht. automatgear, skal du finde ud af hvornår der er skiftet olie på gearkassen sidst. Det må ikke være over 60.000 km siden. Skifter den blødt og fint, er gearkasse sikkert OK, men olien må ikke køre mere end de 60.000 km, så få den skiftet.
At automat ikke holder, skyldes desværre kun uvidenhed om olieskift, og det kan være dræbende. Men det kan de jo også være for en motor. Jeg kunne aldrig drømme at købe en bil med manuel gear. Hvad skulle fordelene være???
Du kan læse flere gode råd på www.volvosnak.dk
Mht. automatgear, skal du finde ud af hvornår der er skiftet olie på gearkassen sidst. Det må ikke være over 60.000 km siden. Skifter den blødt og fint, er gearkasse sikkert OK, men olien må ikke køre mere end de 60.000 km, så få den skiftet.
At automat ikke holder, skyldes desværre kun uvidenhed om olieskift, og det kan være dræbende. Men det kan de jo også være for en motor. Jeg kunne aldrig drømme at købe en bil med manuel gear. Hvad skulle fordelene være???
Du kan læse flere gode råd på www.volvosnak.dk
Profil slettet
17-01-2008 kl. 18:21
Jeg har købt og betalt min nye brugte Volvo V70 2.5T.
Efter grundig research af forums, chatrooms, test osv har jeg besluttet, at det var det absolut bedste køb jeg kunne gøre med mit buget!
Jeg forhandlede mig frem til en pris på 105.000kr For en fejlfri årgang 97, aut.gear i sølvgrå. Prisen er incl. stort service med ny gearkasseolie og tandrem!
Jeg overtager den Mandag eller Tirsdag og jeg glæder mig meget :-)
Tak for hjælpen!!!
Efter grundig research af forums, chatrooms, test osv har jeg besluttet, at det var det absolut bedste køb jeg kunne gøre med mit buget!
Jeg forhandlede mig frem til en pris på 105.000kr For en fejlfri årgang 97, aut.gear i sølvgrå. Prisen er incl. stort service med ny gearkasseolie og tandrem!
Jeg overtager den Mandag eller Tirsdag og jeg glæder mig meget :-)
Tak for hjælpen!!!