Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
KM/ L i Peugeot 107, Toyota Aygo og Citroen C1
Michael Jacobsen
bruger siden
23-05-2007
04-12-2008 kl. 21:21
Købte en Peugeot 107 1.0 comfort plus 3 dørs i april månede, med en forventning om at køre langt på en liter benzin, da den er opgivet til at køre 21.7 km pr L benzin. Ved godt det ikke er reallistisk, men havde regnet med at køre omkring 20 km L
Har nu kørt 14975 km i bilen og brugt 851.37 liter benzin, det svarre til et gemmensnit på 17.58 km.l ved blandet kørelse. Det er langt fra hvad den er opgivet til, og hvad jeg havde forventet.
Kunne egenlig godt tænke mig at vide, hvor meget I der har en af de 3 modeller, køre på en L benzin ved blandet kørelse.
Morten H. Kjær
bruger siden
06-01-2004
04-12-2008 kl. 22:42
Hej Michael!
Jeg synes nu at 17,58 km/l er meget flot. De 21,7 km/l er opnået i et laboratorium under optimale betingelser og hastigheden er noget under hvad du sikkert kører. Især motorvejkørsel koster brændstof.
Prøv at se denne her video om eco-driving:
http://www.youtube.com/watch?v=m1b261kq9-k
Jeg har selv en Citroën Picasso 1,6 HDi. Ofte ligger jeg på 18-20 km/l ved blandet kørsel. Mit bedste resultat var 22,8 km/l i sommers målt på samme måde som dig. Altså ikke efter bilen computer. Det er min erfaring at især det med at bremse, hvor du slipper speederen op til et fx. lyskryds giver rigtig meget. Og så skal du passe på hastigheden på motorvej - ikke meget over 110 km/t.
Men jeg er sikker på du kan "nemt" komme over de 21,7 km/t men det kræver den rette indstilling og du kan leve med ikke at komme først fra rødt og ligge inde i inderste spor og hygge dig på motorvejen.
Mvh Morten
Jeg synes nu at 17,58 km/l er meget flot. De 21,7 km/l er opnået i et laboratorium under optimale betingelser og hastigheden er noget under hvad du sikkert kører. Især motorvejkørsel koster brændstof.
Prøv at se denne her video om eco-driving:
http://www.youtube.com/watch?v=m1b261kq9-k
Jeg har selv en Citroën Picasso 1,6 HDi. Ofte ligger jeg på 18-20 km/l ved blandet kørsel. Mit bedste resultat var 22,8 km/l i sommers målt på samme måde som dig. Altså ikke efter bilen computer. Det er min erfaring at især det med at bremse, hvor du slipper speederen op til et fx. lyskryds giver rigtig meget. Og så skal du passe på hastigheden på motorvej - ikke meget over 110 km/t.
Men jeg er sikker på du kan "nemt" komme over de 21,7 km/t men det kræver den rette indstilling og du kan leve med ikke at komme først fra rødt og ligge inde i inderste spor og hygge dig på motorvejen.
Mvh Morten