Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
klima vs. aircon valg
Jesper Kjeldsen
bruger siden
20-05-2004
23-07-2006 kl. 00:28
Et aircon anlæg er nøjagtigt som det varmeanlæg du har i bilen nu, med den eneste forskel at du har muligheden for at køle luften ned. det vil sige at du kan trykke på en knap og så kører luften gennem en køleflade og nedkøles.
Et klima anlæg derimod sætter du bare til den ønskede temperatur og så ordner den selv resten.
Jesper Kjeldsen
bruger siden
20-05-2004
Profil slettet
23-07-2006 kl. 14:15
Hvis det bare er for at køle bilen fra købmanden og hjem, så er standart a/c fint nok.
på langtur er der vel ingen der bruger køling hvis man har sit helbred kært.
men klima er da vildere.
Prøv at være lidt kritisk med størrelsen på køleanlæget, generelt er køleevnen ret ringe på mange mærker med eller uden klima.de flestes behov er en hurtig køling og så nytter det ikke at der er en masse elektronisk fissendask, hvis det er en størrer kompressor der skal til. Den skal som et minimum kunne lave is på forrudens underkant når der er 25gr varmt.
på langtur er der vel ingen der bruger køling hvis man har sit helbred kært.
men klima er da vildere.
Prøv at være lidt kritisk med størrelsen på køleanlæget, generelt er køleevnen ret ringe på mange mærker med eller uden klima.de flestes behov er en hurtig køling og så nytter det ikke at der er en masse elektronisk fissendask, hvis det er en størrer kompressor der skal til. Den skal som et minimum kunne lave is på forrudens underkant når der er 25gr varmt.
Profil slettet
23-07-2006 kl. 14:15
Jeg er på udkig efter en nyere brugt bil og er i tvivl om jeg skal vælge standard modellen med aircondition eller en lidt dyrere model med klimaanlæg. Jeg har ikke haft aircon/klima før. Er det rigtigt forstået at med klima sætter man en temperatur som holdes konstant, hvorimod man med aircon kun har få køleniveauer? I så tilfælde lyder det 'besværligt' hvis man løbende manuelt skal regulere temperaturen i kabinen...?
mvh Søren
mvh Søren