Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kia Picanto 04 42.000 km - Bremsekalibre???

Profil slettet

Profil slettet

03-10-2010 kl. 22:17

Jeg har for 2 måneder siden købt en dejlig Kia Picanto. Mit problem er at den, den seneste tid er begyndt at "gå på" i bremserne, når jeg køre på motorvejen. Det er kun engang imellem den gør det, men når den gør, brummer den frygteligt og begynder at lugte brændt. Jeg kørte derfor ind til en mekanikker for at høre hvad det kunne være. De gik den igennem, og fandt frem til at mine bremsekaliber "hang". Jeg troede derfor bare de så skulle spændes, men næh nej. De mente jeg skulle have nogen nye, til den nette sum, af 3000 kr.!!! Jeg mener bare det lyder utroligt mærkeligt, når bilen kun har kørt 42000 km. Jeg ville derfor hører om nogen herinde har hørt om lignende tilfælde, eller mener det kan være noget andet. Og kan det overhovedet passe at de er "gået" allerede? Har ikke forstand på det, men synes det lyder vanvittigt! Har en kammerat hvis bil har kørt 340.000 km på samme kalibre, så kan ikke helt få det til at passe. Hvorfor skal de skiftes, bare fordi de hænger? Og kan jeg så være sikker på, at det er det og ikke noget helt andet? Ville være MEGET ked af at bruge 3000 kr. på noget, hvis det ikke er det. Er kalibre til en Picanto virkelig SÅ dyre? Det skal lige tilføjes, at jeg næsten lige har fået nye bremseklodser på, og der, blev der ikke nævnt noget om bremsekalibre, så er begyndt at mistænke dem for, ikke at have spændt dem ordentligt bagefter? Kan det være det der er galt, eller mener I kalibrene godt kan være gået, trods det lave kilometertal? Håber I kan hjælpe! På forhånd mange tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

03-10-2010 kl. 22:57

Hvordan kan du vide at manden ikke bruger sin bremser? Hvis det første sæt allerede var slidt ned på 42.000 km er de da netop blevet brugt en hel del.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

04-10-2010 kl. 08:34

Picantoen har haft problemer på dette område, jeg fik det råd at sørge for at bruge bremsen hårdt indimellem og det virkede... har kørt 50.000 km på 5 år og har ingen problemer haft.

Jeg betalte 3500 kr for samme omgang på en mazda ... men det var altså for 8 år siden.

Jeg kan iøvrigt oplyse at jeg på mine 5 år kun har brugt 600 kr. på et nyt batteri + almindelig service.

Bilen er netop gennemgået for rust og der er intet (fik den behandlet ved køb)

Held og Lykke med din Picanto