Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

KIA Cerato 1,5 CRDI

Profil slettet

Profil slettet

12-05-2005 kl. 20:05

Det er den nye 4 cylindrede, jeg påtænker at købe. Man kan endnu ikke få lov til at prøve den, da importøren endnu ikke har "frigivet" den. Jeg har prøvet 2,0 CRDI og den er jeg ret imponeret over. Den trækker virkelig godt, men er ikke imponeret over brændstof forbruget. Importøren regner med at kunne frigiv den sidst i næste uge, så jeg venter med spænding.

mvh

Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kurt Preben Thomsen

Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004

17-05-2005 kl. 17:10

Jeg har en Hyundai Getz med 1,5 CRDI motor og den har kørt 22000 km med et gennemsnit på 16,7 km/l, ikke imponerende da jeg kører næsten alle km på motorvej og aldrig over 110 km/t for så gor det helt galt,ellers en rigtig dejlig bil som har været helt problemfri.

Profil slettet

Profil slettet

23-05-2005 kl. 20:26

SÅ fik jeg den prøvet. Den kører virkelig godt. Trækker godt i alle gear. Du kan ikke høre du kører diesel. Jeg har bestilt en nu, skal dog vente 2 mdr. på A/C.

Profil slettet

Profil slettet

29-07-2005 kl. 08:13

Jeg har også lige været i Italien med min Cerato 1,5 CRDI og jeg siger lige som dig, hold da k... hvor den kan trække. Jeg er dog lidt skuffet over brændstof økonomien. Jeg kan ikke få den over 16 km/l og det er lige gyldigt hvordan jeg kører den. Jeg kører dagligt 130km mellem Esbjerg og Billund. A/C venter jeg også på. Jeg har skrevet til KIA, da jeg gennem andre kanaler har fået at vide at A/C slet ikke er lavet til 1,5 CRDI endnu og ingen kan sige hvornår det kan fåes. Jeg er lidt sur over at have betalt for det allerede i juni!!! (de har ikke svaret endnu !!!)

På turen til Italien, som foregik i 30 - 35 graders varme havde jeg lidt problemer med 2 og 4 gear. Den var utrolig svær at få i gear. Forhandleren mener at det kunne skyldes gearolien, men KIA vil ikke dække udskiftning af gearolie, da jeg ikke har haft vrøvl med den efter vi er hjemme i mere humane temperature hmmm...

hilsen Henrik

Thomas Ihlemann

Thomas Ihlemann
bruger siden
30-05-2004

07-06-2006 kl. 21:41

Hej! Jeg har for fire måneder siden købt en cerato 1,5 diesel 4 cyl.(2006) og der er bare en rigtig dejlig bil, jeg har intet at udsætte på den!!! køre ca. 19 km/l. Thomas

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2006 kl. 15:42

Jeg overveje at købe en KIA Cerato 1,5 diesel. Er der nogen som har en sådan, som vil udlevere lidt af deres erfaring med bilen