Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-07-2007 kl. 13:12
Jeg har en søn på 2 år og er så stadig i gang med alt der at når man skal nogen steder og man skal have barnevogn og alt muligt habengut med for barnets skyld. Det fylder ad helvede til.
Vi kører i en mondeo st.car. Og den kan rumme det uden problemer.
Men prøv at forestille dig at i skal ud og besøge nogen, og i så pakker alt med hvad i skal bruge. Så er der ikke plads til dig og kæresten.
Det ville undre mig meget hvis i ikke kommer til at fortryde en beetle.
Jeg ville under ingen omstændigheder, bare overveje sådan en bil, hvis man har et lille barn på vej.
Lad mig sige det på en anden måde: En Beetle er en lige så god familiebil, som en ford Transit er racerbil..
Kig evt på noget almindeligt st.car som f.eks. VW Passat, Ford Mondeo, Mazda 6, opel vectra, Honda Accord, Toyota Avensis.
Det er MEGET bedre til jeres kommende behov
Alternativt kunne VW Touran, Seat Altea, Toyota Corolla verso, Opel Zafira, Ford C-max være noget. Selv om det er MPV-biler er de ganske nydelige og velkørende.
Men jeg vil lige slutte af med at ønske jer tillykke med den kommende familieforøgelse. Og glæd jer... det er fantastisk....
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-07-2007 kl. 16:20
*Men ellers se om der er ridser/ skrammer eller buler.
*Spørg ind til service. Om det er overholdt.
*Hvis prisen ikke kan presses længere ned. Evt få Vinterhjul med i handlen.
*Et rigtigt godt råd er at blive medlem af FDM(Det koster 595 om året), og så ofrer du ca 2500 kr i sådan en 3-timers test, hvor de går bilen igennem i hoved og r..
Så skal du bare sørge for at sælger skriver på slutsedlen, at han udbedrer alle 0-markerede fejl. (men det kan du nok kun hos forhandler)
* kør en længere tur i bilen om lyt efter mislyde, og at bilen føles velkørende.
Udkig dig nogle forskellige biler, og sammenlign dem. Så er det nemmere at mærke om de kører som de skal.
Men i øvrigt er sådan en Altea en ganske fed øse. Den ser ret frisk og sportslig ud. De er også rimeligt populære, hvilket holder prisen fornuftigt. Især i forhold til sådan en Beetle. Så er den også LANGT mere praktisk. Og personligt synes jeg den er ganske fed.
Profil slettet
20-07-2007 kl. 23:53
http://onlibri.dk/e-books/teknik/14.aspx
Vh Anders
Stephan Theilgaard Krohn
bruger siden
31-03-2005
22-07-2007 kl. 12:46
Det er korrekt at Beettlens bagagerum er (næsten) ikke eksisterende, mit råd er at vente til yngste barn er ca 3år, så de selv kan sætte sig ind i autostolen. I den alder kræver børnene ingen oppakning. Vi har selv en Beetle cabriolet, om bil nr 2 (børnene elsker den). Så få udlevet Jeres drøm senere - og køb en lettere bruge cabriolet, prisforskellen er ubetydelig lille. Børnefamilie bil, tjaa..... Den nye Passat stc. Diesel, er en fed rummelig og ikke mindst økonomisk bil (afskrivning + 18km/l.
Mvh Stephan