Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Klaus Lodberg

Klaus Lodberg
bruger siden
11-09-2003

19-12-2005 kl. 10:29

Prøv en Skoda Octavia Stc. diesel, den skulle være meget god og er vist netop kåret til årets stationcar et eller andet sted!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2005 kl. 11:26

Jeg vil nok tage ud og prøve den nye octavia - der får du ca 18-20km/l + en stor og rummelig st.c. en 1.9tdi st.c kan du godt få til under 300.000 - fin bil - meget bedre end den gamle model..

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2005 kl. 12:50

Du kunne også prøve en Corolla 1,4 D-4D. Motoren er utroligt kraftig for størrelsen - 90 hk og 190 NM - samt støjsvag og meget økonomisk. Jeg kører let 22 km/l, og komfort, plads samt udstyr er også i orden.

Held og lykke med det.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

19-12-2005 kl. 13:02

Jeg vil mene at du skal tage ud til din lokale skoda-forhandler, og sig du vil have en Octavia 2,0 tdi st.car.
Listeprisen er godt nok 318.000. Men har tidligere læst i dette forum op til flere gange at man kan med lethed få 20.000 i rabat.
Og så får du til gengæld også en bil der har fået rigtig god kritik hele vejen igennem. Og en bil med masser af køreglæde...

Søren N

Søren N
bruger siden
09-08-2004

19-12-2005 kl. 16:04

Hej Lars.

Du kan evt. vente lidt og se på den nye Seat Leon stationcar, der kommer i starten af det nye år. Som du måske ved blev den kåret til årets bil i oktober.

Held og lykke med købet.

Vh/
Søren

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2005 kl. 17:00

Jeg foreslog også Corolla´en af den grund, at du selv havde set på den gamle Astra - som Corolla´en jo er på størrelse med.
Hvis det gælder pendlerbil, går Corolla´en længere på literen - du nævnte ikke plads som en faktor =)

Held og lykke med det.

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2005 kl. 20:05

Mindst ligeså god siger du. Motoren ER altså ikke ligeså god, som det du får i en VAG eller Toyota bil. Det er en ældre Isuzu motor der ligger i Astra´en, og den er altså ikke noget under i hverken gangkultur, kræfter eller smidighed. Men mange kan jo nøjes, og til prisen er den sikkert et udemærket køb.

Profil slettet

Profil slettet

19-12-2005 kl. 21:17

Ja, det er jeg sq villig til at lade komme an på en prøve - jeg er ikke imponeret af dem i hvert fald. Det er en udemærket "husmands-diesel" men så heller ikke mere. Og heldigvis, er Toyota´er vågne =)

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

20-12-2005 kl. 08:56

Hvordan kan et spørgsmål oprettet den 20/12
have svar fra den 19/12 ???

Søren Christensen

Søren Christensen
bruger siden
06-04-2005

20-12-2005 kl. 14:22

Hej Lars.
Jeg står selv i en lignende situation og gør mig nogle af de samme overvejelser.
I mine øjne kan man først se hvad en bil har kostet når man sælger den igen. Altså når du kan se hvad den har kostet på km over en periode. Både i værditab, service/rep., brændstof og renteomk.
Mine iagtagelser af brugtbilspriser gør at jeg vil vælge enten VW eller skoda. De taber for mig at se mindst i værdi. (Det er muligt Toyota også holder prisen, men det er for mig at se et dødsygt bilmærke - non personal). Så se på hvad en brugt Astra er værdi - og hvor stort værditab i kr. det er - kontra de andre mærker der interesserer dig!