Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvorfor bliver Kia Rio CRDi overset?

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

31-08-2007 kl. 15:50

Hej. Der kører jo ofte en debat både herinde og i andre fora omkring bedste køb, hvis man vil have en billig diesel-bil. Ofte ender disse debatter med en anbefaling af f.eks. Fiat Grande Punto, Toyota Yaris eller en helt tredje. Men hvorfor bliver Kia Rio CDRi altid glemt i denne sammenhæng? For 150.000 kr får man her en bil, som går over 22 km/l, og som med 110 diesel-hk og 235 Nm er de andre klart motormæssigt overlegen. Jeg tror aldrig, at jeg har set Kia Rio CRDi i en test, og det er selvom jeg læser en del biltest. Falder den helt igennem på et område, eller hvad skyldes den manglende interesse? Søren..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Carsten Jensen

Carsten Jensen
bruger siden
06-01-2004

01-09-2007 kl. 10:21

Den var med i FDM´s stortest fra ultimo 2006-primo 2007. Dengang var priserne ikke regulerede som nu. Men den endte vist nok i bunden, trods prisen, og nok havde den feltets mest momentstærke motor, men også den mest tørstige.... held og lykke

Profil slettet

Profil slettet

01-09-2007 kl. 11:52

Den tabte også på at en del sikkerheds og komfort udstyr, som var standard i de andre biler kostede ekstra, og at den ville blive ret dyr, hvis den udstyrsmæssigt skulle på højde med de andre

Jimmi Petersen

Jimmi Petersen
bruger siden
13-07-2006

21-09-2007 kl. 20:25

Hej Søren!

Jeg har selv købt en Kia Rio CRDi, og jeg er godt tilfreds med bilen, den kører ok, har et godt optræk og er fin til lange ture.

Jeg kører hver dag 150 km. til arbejde, og det er lige fra 130 til kø kørsel, og den ligger på et gennemsnit der siger 18,5 til 19 km/l. Jeg har prøvet at kører meget økonomisk og fik den op på 20,5, men det er så også det.

Selve bilens pris er ok hvis man sammenligner den med andre biler, men hvis du skal have nogenlunde samme udstyr som de andre biler må du offer ca. 15-20.000 kr. mere.

vh, Jimmi