Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Honda CR-V 2,0 ringe retningsstabiliet

Carsten Witt Nielsen

Carsten Witt Nielsen
bruger siden
02-03-2006

09-05-2010 kl. 23:14

Jeg har en Honda CR-V 2,0 Aut Van fra 2007, som har ufattelig ringe retningsstabilitet. Så snart man er over 60 km/t, skal man konstant mikro-justere retningen på rattet med det resultat, at man slingrer svagt konstant fra den ene side til den anden. Det er som om dækkene "suger" sig fast i en vilkårlig ny retning ved den mindste påvirkning fra vejen. Jeg købte bilen som demo bil 10 mdr gl. direkte hos Honda forhandler, og har nu i 2 år forsøgt, at få forh. til at gøre noget ved. Svaret er det samme hvergang: "der er ikke noget at gøre ved det på den model.....bla bla...det er servoen....bla bla". Jeg har fået checket sporingen, prøvet at køre med både markant lave og højere dæktryk end de specificerede 2.1, men intet hjælper. Kan det virkeligt være rigtigt, og er der ingen af jer andre, der har oplevet samme skavank?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-05-2010 kl. 14:09

Hej jeg kan nikke genkendende til problemet, har samme bil reg. første gang 12 mdr. 2006, men har netop fået monteret sæder i efter en omregistering, og problemet er væk, lyder underligt men ikke desto mindre rigtigt.

Carsten Witt Nielsen

Carsten Witt Nielsen
bruger siden
02-03-2006

10-05-2010 kl. 19:53

Tak for svar. Skal lige være sikker på, at din også er den "nye" CR-V, altså den med mere krumme linier, kromlister m.m. Mener at første årgang af denne var 2007 og ikke 2006.

Såfremt du har den nye model, har du mulighed for at oplyse om hvilke dæk du bruger (mærke, model og str.)

På forhånd tak.