Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjul der hopper....

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

21-04-2008 kl. 10:39

Er der andre der er ude for at hjulene hopper de først 5-6 km, det er især forhjulene, når bilen har stået stille i en dags tid, efter de nævnte kilometer er alt normalt igen. Er det fordi at jeg kører med for lavt dæktryk, i følge bogen skal den ha 2,3 bar (225/45/18) men der er andre der mener det er for lavt da 2,7 er mere passende, men jeg syntes det giver formeget rumlen og kabine støj.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-04-2008 kl. 10:56

Hvilke dæk er der tale om? normalt skal dæk jo være varme, før de performer bedst og larmer mindst.. Især jo breddere de er.

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

21-04-2008 kl. 11:03

De er af mærket Dunlop

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

21-04-2008 kl. 12:58

fsv. angår dæktryk, så skal du sikre dig at trykket i dækkene modsvarer det krævede for dæktypen/størrelsen. Hvis fælgen er uoriginal kan jeg ikke fortælle dig andet end at det tryk der står i bogen ikke nødvendigvis er korrekt.

Sidst rettet: 21/4-08

Profil slettet

Profil slettet

21-04-2008 kl. 18:24

Hej Bo.
Fænomenet er ret velkendt - ved nogle gummilegeringer og dækprofiler værre end ved andre dæk.

Når gummi`et er driftvarm efter en lang tur "deformerer" det således at det får et "flat spot".
Det er helt harmløst og forsvinder - som du selv skriver - efter få kilometers kørsel.

Der var et andet forum, hvor en skribent påstod at det føltes især mærkbart på Mazda`er fordi dennes undervognsopbygning måske er anderledes end på de fleste andre biler ? !

Konklusionen er at det optræder mest på ultra- lavprofildæk, træls men at det er helt uskadeligt.

Per Rasmussen