Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp til førstegangskøber

Rune Pind Nielsen

Rune Pind Nielsen
bruger siden
13-01-2006

13-05-2009 kl. 20:37

Hej Jeg er ude for at købe bil for første gang. Jeg er blevet "forelsket" i den nye Seat Ibiza og har været ude og prøve et par ture og både min kæreste og jeg er vilde med den. Den kører godt, ser godt ud og er ret lækker indrettet (især med den originale radio). Jeg har kigget på en 1.4 Reference, men selv med et beskedent kørselsbehov bliver en 1.4 TDI Ecomotion hurtigt billigere at eje pr måned, så indtil videre er den farvorit. Diesel motoren støjer en del ved accelaration med trækker rigtig godt og den høje gearing er lækker på motorvejen. Vi har også kigget på mindre biler som f.eks. den nye Suzuki Alto men udover omkring en tusse mindre i finansiering om måneden er den (så vidt jeg kan se) ikke rigtigt billigere end en Ibiza Ecomotion, og så vil vi gerne give de ekstra penge i finansiering og udbetaling. Er der noget jeg har overset? Da jeg er førstegangskøber skal jeg have klaret både forsikring og finansiering gennem Seat. De tilbyder finansiering til 5,75 % men med et ret stort oprettelsesgebyr (omkring 10k mener jeg). Lyder det fornuftigt? Det er i hvert fald mindre end min bank vil finansiere for, så umiddelbart synes jeg det lyder rimeligt men hvad siger i? Jeg er 25 år og bor i et "gruppe A" postnummer, så med en selvrisiko på 12k koster forsikringen 8100 om året. Igen langt billigere end hvis det ikke var gennem Seat (husk på jeg er førstegangskøber) men hvordan er den pris i forhold til andre bilmærker der tilbyder forsikring med bilen? Endelig skal der jo forhandles lidt om prisen. Ibiza Ecomotion står til 170k og vi skal have udstyr for omkring 15k. (levering, metallak, radio, fartpilot mm) Hvad vil i tro man kan få i rabat på sådan en vogn? Håber lidt de vil æde udstyret som rabat så vi ender på 170. Håber nogen af jer vil hjælpe en forstegangskøber der interesserer sig en del for biler men aldrig har købt en selv :-) Vi tager nok også ud og ser lidt på nogle af de andre biler vi har overvejet som Ford Fiesta og Mazda 2, men de koster nogenlunde det samme som Ibiza og den tiltaler os bare mere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg