Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Har du dine penge kær...?

Jan Sass Hvass

Jan Sass Hvass
bruger siden
04-10-2004

10-02-2009 kl. 11:40

Ang. 2006 Saab 9-3 1,8 t Expression SportCombi 5d Jeg er den "lykkelige" ejer af en Saab 9-3 1,8 t Expression SportCombi med hirsch trim. Dejlig bil! Men med 2 unger på bagsædet, er pladsen efterhånden mere end trang. Bl.a. kan jeg med en vel efter danske gns.forhold højde på 182 cm. ikke sidde tilfredsstillende når der skal være plads til en purk på 3 1/2 år i autostol bagved. Placere jeg den bagudvente autostol bagved førersædet, bliver det bare endnu vanskeligere med plads. Så i erkendelse af ovennævnte forhold (samt at børnene nok ikke bliver mindre) + at det er en ualmindelig udfordring at få plads til al bagage når vi kører på skiferie. Og det selv med en stor tagboks (450 ltr.) på taget. Har jeg nu besluttet at der skal en større bil til. Kigger på en A6 Avant. Og her er det så kæden hopper af. Min Saab er fra oktober 2005 (altså 3 1/2 år gammel). Den blev erhvervet til den nette sum af 460.000,00 kr. Bilen har kørt sølle 67.000 km og ser ud som ny. Nu kommer choket: Jeg er af flere forhandlere blevet budt mellem 200.000 og 210.000 kr. ved køb af en nyere brugt A6'er. Det er helt klart min vurdering, at Saab'en har taget et betydeligt større værditab end tilsvarende biler i samme prisklasse. Så står du overfor at skulle købe ny bil. Så vær opmærksom på at valget af Saab kan have større økonomiske omkostninger ift. afskrivning end andre alternativer i denne klasse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

10-02-2009 kl. 12:30

Det kan jo være at markedet for gulpladebiler er ved at være mættet og de nyere brugte på gule bliver sværere at afsætte bl.a. pga. 5000,- ekstra i årlig afgift.

Profil slettet

Profil slettet

10-02-2009 kl. 20:16

Hej Sass,

kiggede selv meget alvorligt på lignende Saab engang, men valgte noget andet af samme årsag, jeg måler 194 cm.
Der findes flere rigtig flotte tagbokse til lige netop saab'en, men det ændrer ikke pladsen mellem sæderne, jeg kan trøste dig med når børnene bliver ældre, bøjer de benene og så er der plads igen.
nyd din bil, så længe du kan, du vil ikke opleve samme køreglæde i andre biler.

Allan Rønne Gudbergsen

Allan Rønne Gudbergsen
bruger siden
06-03-2007

11-02-2009 kl. 14:35

Jeg er enig med med thomas som længere nede skriver at priserne hos forhandlerne er så lave pga. tiderne. I efteråret skiftede jeg bil fra en Altea FR tdi til en Altea FR tfsi. Hvis jeg havde lavet handelen hos en forhandler havde jeg fået omkring 130 for min bil. Istedet solgte jeg den her på bilbasen mindre end 14 dage senere for 188. Det er da en forskel der er til at mærke for en minimal egenindsats.

Sidst rettet: 11/2-09

Gert Ravn

Gert Ravn
bruger siden
16-08-2004

11-02-2009 kl. 22:37

Behold den dog - hvad vil du med en kønsløs Audi :-)