Bilbasen Forum

Kenneth Jakobsen

Kenneth Jakobsen
bruger siden
21-07-2012

20-12-2019 kl. 19:45

Hejsa 👋

Jeg har købt mig en golf 7 gte, og har et spørgsmål 😁
Min instruktions bog er på tysk, så jeg fatter nada af den, men en dansk er på vej😁

Nu har jeg prøvet at tanke den med oktan 95 og den vil ikke tanke mere op en 50% på tank meteret, nogen andre der oplever dette ?

På forhånd tak 🤙

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten Stoffer

Morten Stoffer
bruger siden
06-04-2005

27-01-2020 kl. 10:00

Hej

Håber du har fundet ud af problemet!

Har du fundet ud af hvad fejlen er, eller var??

Mvh.

Mason

Jesper  J

Jesper J
bruger siden
07-05-2007

20-03-2020 kl. 14:17

Hej,

Jeg kan supplere med en anden underlighed - når hanen klikker, så kan jeg fylde 8 liter(!) mere på.... det er sgu ikke særlig optimalt - har I samme oplevelse?

asdasd asdas

asdasd asdas
bruger siden
21-03-2020

21-03-2020 kl. 17:44

">

Dette indlæg blev 21-03-2020 17:47 redigeret af dets forfatter.

Jan Gregersen

Jan Gregersen
bruger siden
01-04-2005

21-03-2020 kl. 17:54

Min kommentar er ikke mærke specifik.

Når pistolen slår fra, er det fordi der komer brændstof tilbage til føleren.
Hvis vinklen på pistol spidsen er er list for "stejl" på røret, kan det slå tilbage før tanken er fuld.
Det kan være vinklen både op/ned samt højre/venstre der er forkert, og så slår den fra for tidligt.
Umiddelbart burde pistolen kunne hænge selv, og fylde helt op, før den slår fra. Men hvis vinklen bliver lidt forkert stopper den før tid.

@ Jesper, når jeg fylder mine egne biler, trækker jeg som oftest pistolemn lidt ud, og giver et par ekstra klik, så de bliver lidt overfyldte. Jeg bruger mit brændstof hurtigt nok, til ikke at skulle bekymre mig om at det kan udvide sig i varmen.
Det typisk 2 - 3 liter ekstra jeg kan fylde på.
8 liter lyder af lidt meget, men det kan stadig være vinklen på pistolen i forhold til røret.