Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Golf 4 1,6 - gear- og motorudfordring

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

17-05-2009 kl. 10:32

Hej alle sammen, Jeg har en Golf 4 1,6 fra 1999 som jeg er glad for. Jeg oplever dog, at bilen har to problemer. Her kunne jeg godt kunne bruge lidt ekspertviden i forhold til hvad der skal til for, at de kan blive løst: 1. Når bilen er kold, så er gearene meget stramme. Til tider er det næsten ikke til, at komme i anden gear. Er det gearolie som mangler? Jeg syntes ikke umiddelbart, at bilen lækker olie. Kan der være andre ting der gør, at gearet er så stramt? 2. Motoren står ujævnt i tomgang. Jeg har fået skiftet gasspjældet men det har ikke hjulpet synderligt. Endvidere er der blevet lavet motorjustering på den. Er der en af jer der har et bud på hvad der kan være galt? På forhånd tak for jeres svar. God søndag. Mvh. Søren

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

17-05-2009 kl. 17:55

Hej,

Tak for jeres svar.

Jeg har garanti på bilen og forhandleren skal derfor forestå evt. reparationer. Ind til videre har forhandleren være meget behjælpelig og der har ikke været problemer med, at få lavet fejl og mangler. Så - syv, ni, tretten - så vil jeg hive fat i forhandleren igen og bede ham om, at kigge på de to ting.

Det jeg er mest nervøs for er gearkassen da jeg ved, at sådan en lynhurtigt kan komme til, at koste mig i omegn af 20.000 kr.

God søndag.

Mvh.

Søren

Sidst rettet: 17/5-09

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

19-05-2009 kl. 13:59

Det er rigtigt at gearkassen til 1,6 motoren er svag, men hvis den er ved at stå af, er symptomerne som regel hylen fra lejerne.

At gearskiftet går stramt er som regel bare tegn på at gearkasseolien skal skiftes. Castrol Taf-X er specielt god til VW.

P.S. en ny gearkasse koster 18.500 + kobling og montering.