Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Golf 3 eller 4 ?

Søren Ingvardsen

Søren Ingvardsen
bruger siden
06-01-2004

03-09-2003 kl. 09:45

Hej..

Jeg vil sige at en golf 3 er det mest fornuftige køb, idet du får noget mere for pengene. Er du ude efter en Golf 4 til omkring 100.000 kr. betaler du for meget i forhold til stand, kilometer m.v. Det kan sjældent betale sig at købe den billigst udbudte brugte bil, da afskrivningerne sker hurtigere end på en dyrere bil.
Jeg har en Golf 3 GT TDI med 140.000 km på tælleren og ALT i udstyr. Den er på gule plader, støvet lillametal og 3-dørs. Den skal koste omkring 90.000 alt afhængig af udstyr.

Den er økonomisk, og der har aldrig været en reparation, men kun vedligeholdelse mens jeg har haft den. Er meget økonomisk, kører over 20 km/l.

Vil du vide mere kan du ringe til mig på tlf. 28358947

Med venlig hilsen Søren ingvardsen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Jan

Jan Jan
bruger siden
06-01-2004

06-09-2003 kl. 23:20

Jeg tror jeg ville vælge en Golf 4, den ville du nok også blive mest glad for, kabinen er langt lækrer end en Golf 3, der er mildest talt en verden til forskel.
Men hvis du vælger en Golf 4, så hold dig væk fra 1,8 20v motoren, den larmer og ryster, det er derfor den blev taget af model programmet, vælg hellere en 2,0 8v, den har VW brugt i mere end 10 år, så den er pænt gennemprøvet og den er næsten ikke til at slide op hvis bare den er passet ordentligt.
Det er jo klart du ikke kan købe en Golf 4 med lige så lavt kilometer tal som en Golf 3 for 100.000 kr, men med hensyn til gensalgsværdi er 4''eren mere sikker end 3''eren for om et par år er 3''eren praktisk talt intet værd da der kommer en ny Golf 5 allerede til november i år og så er 3''eren lige pludseligt 2 modelgenerationer bagud, men samtidigt med den ny model kommer på markede falder den gammle Golf 4 også markant i pris, det er der du skal købe din bil hvis det er at du ikke står og skla købe bilen lige nu.

Profil slettet

Profil slettet

13-09-2003 kl. 17:50

overvejer at købe brugt Golf 3 eller 4. ved dog ikke hvilken endnu. Kunne godt bruge nogle gode råd. havde tænkt mig at betale omkring 100.000 plus /minus 10.000. skal køre 100 km hver dag. Er interesseret i at den har høj gensalgsværdi. regner med at køre i 3-4 år.. Hvad er det mest fornuftige køb? Bortset fra diesel...